En bra dag….

Dette har vært en bra dag! En virkelig bra dag.  Jeg trengte det. Jeg er mye blidere nå enn jeg har vært på mange, mange dager.

Hva som gjør denne dagen så bra? Jeg har vært på jobb!!!! Med rulator og nok av pågangsmot entret jeg sykehuset for å ha en skikkelig økt som tillitsvalgt. Jeg har deltatt på skypemøter og snakket nesten hull i hodet på tillitsvalftskollega på huset  (Unnskyld!!!)  Jeg har gått gjennom alle innkomne mail (447 stykker), arkivert, slettet og besvart. Jeg har innkalt til møter og fått en oversikt over de viktigste tingene de neste ukene.

Det var så utrolig godt å være tilbake.  Jeg kjente at dette trengte jeg, virkelig.  Ikke minst å ha noen timer med litt avstand til Gamle Gubben Grå.  Vi har gått litt mye oppå hverandre de siste ukene.

Det ble en tur innom kiosken, koselig prat med kiosk-mannen.  Satt lenge ute i sola og koste meg og ventet på Gamle Gubben Grå.

Hjem, en liten strekk med beinet høyt og fikk lest ferdig boka om Pengeland. Nå kan jeg begynne på neste bok i haugen på hjørnebordet.

Så var det tid for møte i fylkestingsgruppa i Rødt Viken. Kunne sikkert vært mer engasjert (og litt bedre forberedt). Men  det er interessante nok diskusjoner. Spesielt den om bygging av videregående skoler. Når man slår sammen tre fylker til et er det ikke sikkert de skoleutbyggingene som sto øverst på prioriteringslista i de gamle fylkene fremdeles har den samme plassen i det nye store fylke.  Slik jeg ser det taper Nedre Glomma området, Fredrikstad og Sarpsborg på denne sammenslåingen når det gjelder skolebygg.

Sen middag. Torstein med fløte/ostesaus.  Og siden det er første kveld med sol og sommer, siden det var første arbeidsdag på mange uker, første steg tilbake til det livet jeg elsker. Siden det var torsdag og praktisk talt helg. Siden alt dette og et par ting til. Jo så sprette Gamle Gubben Grå og jeg ei flaske vin og satte oss i kurvstolene på tramnen og ble sittende der til sola gikk ned.

For en dag, sier jeg bare. Jeg trengte en slik dag i dag.

8 kommentarer

Siste innlegg