En dag på torget

I går var det valgkampstand på torget, og selvsagt var jeg der!  Når man står på stand er jo greia å komme i kontakt med potensielle velgere. Noen har en taktikk om at de gjør alt de kan for å få stoppet flest mulig og dyttet løpesedlene i hånda på dem. Litt sånn vil du ikke så skal du.  Jeg tror mer på å forsøke å komme i dialog med folk, folk som kanskje vurderer å stemme på oss.

I går hadde jeg en god dag på torget.  Det var mye folk, fint vær og god stemning.

En fyr som sa han var fra Palestina kom bort for å fortelle meg at han stemte Rødt fordi vi hadde den beste politikken når det gjaldt hans folk. Vi hadde satt oss inn i situasjonen og viste stor sympati. Ordene hans gledet meg. Ikke bare fordi jeg vet Palestina har en stor plass i hjertet til mange i partiet, men nest fordi denne mannen er medlem i et annet parti og sto på stand for dem.  Jeg gjorde han oppmerksom på det, og han sa at partiet hans hadde mange gode saker han sto helt inne for, men at akkurat når det gjaldt Palestina hadde vi best politikk.

Det gledet meg og, det eldre paret som kom for å snakke om eldrepolitikk.  Vi var ganske så enige og de likte engasjementet mitt.

Ja det var i grunn mange som kom bortom standen vår for å fortelle at de hadde stemt på oss.

Noen kom og med konkrete saker de ønsket å få vist sitt syn på, få rydda opp i eller bare belyst.  “Ballong-geriljaen” ønsket å  vise sitt syn på det planlagte høyhuset. Ei ville snakke om en annen utbygging og viste til en mail hun hadde sendt meg. Behandling av den ligger nok litt frem i tid men det er greit å få en prat med berørte parter. En ville fortelle meg om fotgjengerfelt hvor stripene helt er slipt vekk.

I tillegg ble det jo tid til litt vennskapelig småprat med politikere fra de andre partiene. Ei fra Høyre og jeg ble nesten helt enig om hvor mange sykehjem vi skal ha og hvor de bør ligge. Jeg ba hun forklare det for han som er Gruppeleder I partiet hennes i tillegg leder han både Adhoc-utvalget som jobber med dette og Hovedutvalget for Helse Omsorg og velferd. For for meg virker det ikke som om vi er spesielt enige.

Det var en fin dag på torget som ble avsluttet med ar jeg gikk og spiste lunsj med ei venninne som knapt er politisk interessert. Godt det og etter å ha stått noen timer og snakket politikk på utpust og innpust.

 

8 kommentarer
    1. Det er ikke lett å bestemme seg for hvem som skal få årets stemme. Eneste jeg er sikker på er at jeg ønsker et bytte nå. 8 år med økte forskjeller og høyrepolitikk er nok. Har allerede ombestemt meg et par ganger 🤣🤣 får forte meg å forhåndsstemme, neste gang jeg har bestemt meg🤣

    2. Moro å stå på stand, og jeg kjenner de to som står på hver sin side av den røde ballongen + han til høyre for dama. Sistnevnte er jo politimann og ser han har selskap av sikkert to kollegaer (håper ihvertfall ikke de ble arrestert…)
      Neste lørdag skal jeg stå der, så da sees vi forhåpentligvis! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg