En effektiv dag

Det positive med pandemien er at man kan være langt mer effektiv når det er masse en må rekke på en dag. Møter på zoom, teams og Skype gjør at man effektiviserer vekk utrolig mye reisetid, og derfor kan få med seg utrolig mye i løpet av en dag.

I dag for eksempel startet jeg dagen med et styremøte i forbundet  Hadde det vært et fysisk møte hadde vi kommet til Oslo fra hele landet. Det hadde garantert blitt et dagsmøte. Nå var det unnagjort på en time på teams.

Etter det dro jeg på et seminar om organisering av sykehusene. Seminaret ble holdt på zoom av Rødt. Vi støtter de som mener at Helseforetaksmodellen er overmoden for utskiftning. Og dette seminaret var for å sette fokus på hvordan sykehusene og resten av helsevesenet bør styres.

Seminaret hadde vart en times tid da jeg logget meg inn. Jeg fikk ikke med meg alt. Men det jeg fikk med meg var utrolig bra! Flinke forelesere som alle kjemper mot det samme målet. Et helsevesen hvor pasienter og ikke penger er i fokus. Jeg fikk mange nye tanker  og mye var kjente fakta’  Dette ga meg en real boots, og tro på at det kanskje går ann å få gjort noe med i det minste de regionale helseforetakene.

Jeg gikk rett fra seminaret til et møte på Skype. Jeg skulle bistå ved en rekruttering.

Etter å ha vært med på møter på teams, zoom og skype avsluttet jeg dagen med et telefonmøte.

Ja og litt kommunikasjon med lokalavisa på sms, mail og telefon.

Effektivitet!

15 kommentarer
    1. Ja, det er kanskje mer effektivt. Jeg holder på med det samme, dagen lang. Og noen ganger mer effektivt, for noen.. Men SÅ mye kjedeligere. Jeg liker å møte mennesker fysisk, se de i 3-D, og ha diskusjoner på en annen måte. Når man kanskje bare SER halvparten av hva folk sier (for det må jeg), fordi nettet er tregt, oppløsningen dårlig, og bildene små, da blir det en måte ikke SKIKKELIGE møter for min del. Jeg får ikke deltatt sånn som jeg ville i fysiske møter. Jeg strever med å skrive referater, fordi jeg ikke ser alt de sier, og ikke vil spørre 4 ganger etter hverandre. Jeg dropper å komme med innspill, fordi jeg faktisk ikke er HELT sikker på om jeg oppfattet rett osv… Jeg er DRITT-lei møter på nett, og gleder meg til den dagen vi kan være på dags-lange seminarer på hoteller igjen 😀

      1. Jeg gleder meg og til fysiske møte.
        I dag ble det snakk om et landsmøte vi skal ha i november. det føles godt å høre at man planlegger og tror at det blir et fysisk møte.

    2. Ja, man somler bort mye tid på reising med fysiske møter, og så koster det mye mer med kjøring, mat og evt. hotellopphold. Jeg er kasserer i et visst lokallag, og vi har spart masse penger! Jeg er ikke avhengig av å treffe folk for å få et godt utbytte av et møte.

    3. Så effektiv dag – ja, da kan du kose deg med et glass rødvin! Lykke til igjen med flotte plasseringer utover – liker å se deg der oppe! Der hører du hjemme vettu….

        1. Ja, tåker ikke lagring disse boksene! Kjøper bare halve flasker jeg..Er vina blitt edikk så kan man ikke bruke den til saus en gang 🙁

    4. Jeg har brukt mobilen masse idag. Flere samtaler med skatteetaten.
      Lange køer dersom jeg skulle ha ventet på svar, men heldigvis ringer de tilbake istedet.
      Bra det ikke er på Skype siden jeg ikke er så nøye med utseende mitt på hjemmekontoret.
      Første telefonen jeg fikk fra dem idag måtte jeg svare fra senga. Jeg er ingen morgenfugl må vite.

    5. Ja du det var en effektiv dag, trur veldig mange slike møter er blitt veldig effektivisert nå i disse tider. Godt å gjøre slikt hurtig og fort, men det beste er jo å ha diskusjoner face to face.
      God helg 🤩

    6. Hei, håper på en ny spørsmålsrunde med kjerringa snart! Lurer på om du vil svare på hvorfor og hvordan du ble med i Rødt? Har du vært politisk aktiv lenge og har du ev. vært innom andre partier før det? Vennlig hilsen og ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg