En helt blank dag….

En helt blank dag ligger foran meg. I dag skal jeg få gjort så mye.  Opp før 6.00. Kjører Yngste Sønn og Gamle Gubben Grå på jobb slik at jeg kan ha bilen.  Høvdingen trodde han visste hvordan jeg kunne få Lille Bille til å starte, og kom med et tips i går. Han er bilmann og har arbeidet med motorer et helt liv. Selv om han er nærmere 90 enn 80 er han verdt å lytte til. Skal høre om Gubben vil leke reparatør i kveld. Å, tenk så godt om vi kunne få start på Lille Bille uten å dra på verksted!

Etter å ha kjørt de to og handlet mat tok jeg med meg hundene og gikk en lengere tur, og vips var klokka 10 før jeg fikk frokost.

Tok meg likevell tid til en lang frokost etter å ha matet hundene og tent opp i ovnen.  Godt med noen litt lange frokoster.   Så spant jeg rundt og fikk unna litt husarbeid før jeg dro til byen. Det er fremdeles mange gaver og mye som skal handles inn før jul.

Tok en kjapp runde gjennom Kuben, og fikk Jammen unna en del ærend i rekordfart. Godt fornøyd strenet jeg ut av senteret og mot sentrumsbutikkene.  En stemme bak meg hilste blidt ett stykke nede i gata, og jeg hilste tilbake til den voksene sønnen til venninna mi. Han fortalte at moren hans, altså venninna mi, også var i byen, og etter å ha gjort ett par ærend til ringte jeg henne og hørte om hun hadde tid til en kaffekopp. 

Det hadde hun. Så da ble det en drøy times pause med litt kaffe og skravling. Utrolig hyggelig. Og det er vel det julen egentlig skal handle om? De gode opplevelsene.

Nå slutter Gamle Gubben Grå straks på jobb, og jeg må dra og hente han.  Hadde vært fint om jeg fikk lurt han med på litt shopping i Sandvika…  Jeg har kanskje ikke fått gjort så alt for mye, men kvelden er ennå ung og jeg har fri i morgen også. Det skal nok bli jul i år og.

2 kommentarer
    1. Gjelder å kose seg innimellom det stresset som kommer, uansett hvor mye du hadde bestemt deg for å ikke slippe det til. Den kaffikoppen så ut som noe jeg også kunne ha drukket! Selv om jeg ikke drikker kaffi …. Jeg har visst en våkenatt. Håper det ikke blir så mange på rappen, for da blir det meste galt. Har jaffal ikke tid til sånt tull nå!

      1. Håper du har fått sove litt i natt… Den “kaffen” var et bilde av iskremsoda fra i sommer. Men var liksom første “kaffe-bilde” jeg fant. Må innrømme at det ble kaffe-latte med hasselnøtt. Deilig. Men skravlestunden var nok det beste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg