En julaften uten Pappa….

God 2. juledag, verdens fineste dere!
Ja, dere skjønner sikkert alle sammen at det er Isabell Raad som er øverst på bloggtopplista i dag.  Hun har en tankevekkende og flott innlegg som er vel verdt å lese.  Den første julaften hele familien er samlet, på lenge.

Jeg feiret jul uten Pappa. Høvdingen kom ikke til julemiddag som avtalt. Han ringte og sa han heller ville være hjemme. Det er hans valg. Jeg ble ikke overrasket. Det hadde vært hyggelig om han hadde kommet, men jeg vet at det fort blir litt mye ståk og stri her….  I sine 89 år lange liv tror jeg han kan telle på en hånd de julaftenene han ikke har tilbragt hjemme.

Vi var ute hos han i går på første juledag, både barn, svigerbarn og barnebarn  Hele stua var full.
Han hadde og besøk på julaften formiddag av flere slektninger.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Viktig at folk for feire som de vil, uansett hva det blir. Sikkert deilig for han å være hjemme 🙂 Og med mye besøk på dagen og dagen etter så er det ikke så “farlig”. 🙂 Men dere hadde en fin og aktiv dag tenker jeg 🙂 Ha en fin 2. dag også 🙂

    2. Han valgte selv å være alene. Han kunne kommet til oss, og var og bedt til søstrene mine. Jeg tror han hadde det helt greit.

    3. Vakkert pynta tre <3 Skjønner godt at det kan bli for mye "ståk"for en på den alderen.. Orker ikke sammenkomster med mange selv lenger jeg..om jeg ikke "må".. Her var bare di to gutta våre på besøk i jula .. God jul videre til deg og dine <3

    4. Je har full forståelse for at han ikke kom. Jeg trodde egentlig aldri at han kom til å komme, for jeg kjenner faren min. Jeg vet og at det kanskje ville bli litt mange her

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg