En liten utflukt.

Vær så snill å bli med! sa denne kjerringa og satte sine mest bedende øyne i Gamle Gubben Grå.  Det var ikke en stor utflukt jeg ba han med på i dag. Bare en liten kjøretur ut til Hole for å ta bilde av en bautastein som ble reist der i 1931.

Hvem bautaen er reist over, og hvorfor kjerringa ønsket seg bilde av den kommer jeg tilbake til i et senere innlegg. Det var jo fordi jeg trengte bildet til et blogginnlegg jeg ville ut til Hole kirke for å fotografere.

Gamle Gubben Grå var ikke vanskelig å be, og snart satt vi i bilen. Vi kjørte noen bygdeveier så vi slapp å stå i kø på E16. Det pleier å gå sakte der på søndagsettermiddagene. Snart sto vi ved kirken, og jeg fikk tatt mine bilder i det flotte høstværet.

Etterpå dro vi på Gjestegården og drakk kaffe-latte på terrassen i solveggen der. Ja Gamle Gubben Grå spanderte til og med vaffel med rømme og jordbærsyltetøy. Flott å sitte slik ute i sola den siste søndagen i september.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg