Endelig litt sol

I dag måtte jeg ut på hjul igjen.  Hadde time hos optikeren. Ja, jeg vet. Jeg burde vært der for lenge siden.  Men nå er endelig alle prøver tatt. Eller nesten. Jeg må en tur til en spesialist i Drammen og om en stund. Øya til denne kjerringa er like rare og unike som resten av kjerringa.

Men briller og lesebriller er nå bestilt  og betalt. Jeg gleder meg til de kommet. Jeg tror det skal bli godt. Og så blir jeg så kul! For når denne kjerringa skal ha briller plassert midt i ansiktet til enhver tid, ja da må det jo være kule briller!  Jeg vil jo ikke se ut som ei kjerring heller…  Denne kjerringa både ses og høres, så selvsagt ble det røde briller på Røde Brit.  Bilder kommer når jeg får brillene. Jeg gleder meg.

Etterpå ble det is på torget for I dag var det SOL!is på 18. Mai er lov siden jeg ikke spiste is i går.  Måtte jo prøve ut boblevafflene med is som Kirkens Bymisjonhar reklamert så mye for.

Er du i nærhetenavHønefoss bør du unne deg det samme! Dette var en isopplevelse verdt hver krone! Men mektig. Heldigvisvar jeg klok nok til å hå for svart kaffe til. En kaffe-latte i dag hadde blitt alt for mye.

Godt med litt sol! Etter en liten strekk og en liten hvil for beinet har jeg tenkt meg ut for å renske opp  litt i jordbæråkeren.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Digg med god is og annet godt på en dag hvor sola skinner. Briller trenger man, og jeg skal bestille time til synstest. Er 3 år siden sist, og jeg har snev av grå stær så må jo vite hvor ille det nå er blitt. Nye briller med progressive glass, og solbrille med styrke så kan jeg lese ute når sola skinner. Mine briller er røde, men nå skal jeg prøve en annen farge. Ikke blå for da vil jo folk tro at jeg stemmer på Høyre!

    2. Deilig med sol og is! Isen så veldig god ut ja, men jeg ser den er mektig! Nesten et helt måltid! Kos deg med å luke i jordbæra….(holdt på å si det var bra det ikke var i agurk-åkeren) hehe…

    3. Briller kan være med å gi ansiktet karakter. I tillegg til at man ser bedre… Jeg leser at du skal ha både avstandsbriller og lesebriller. Hvorfor slo du ikke til med progressive glass? Jeg har jo ikke noe med det, men da slipper du å tenke på å bytte briller, og ha med deg riktig par.
      Mine briller er også røde. Ikke knall røde, men røde. Neste år, når jeg skal til øyenlege igjen, blir det antakelig operasjon for grå stær. Dette er ett av alderdommens privilegier. Da slipper jeg antakelig briller, eller i hvert fall progressive glass. Da kan stasen skiftes ut, jeg kan gå for sinnsyke solbriller og virkelig gå bananas. Gleder meg! 🤩😱
      Her er det for øvrig også nydelig sommervær etter en nitrist nasjonaldag. Det er så deilig!

      1. Øya mine er så rare at optometristen mente det ville være problematisk med progressive glass.
        Og siden øyelegen også var inne på den tanken regner jeg med at det er riktig.

    4. Jeg har progressive briller, men trenger arbeidsbrille i tillegg.
      Mine er også røde. De jeg går med til daglig.
      Lykke til med nye briller.

    5. Briller er det verste eg går å kjøper, ikkje pga prisen, men fordi eg kan ikkje fordra å stå å prøve briller i butikken hehe Den første eg liker tar eg! “Vi har noe lignende her borte som du kan prøve”, sier det hyggelig mannen i brillebutikken. “NEI”, sier Vibbedille hehe Kom meg endelig til optikeren i fjor sommer etter å hatt de samme brille i…kremt…7 år. Har hatt briller siden eg var 12. Var hos Synsam og fikk brilleabbo, der med kaller de meg inn en gang i året for synskontroll og evn bytte av briller. Helt genial – for meg – nå har eg 3 par: Solbriller m/styrke som ligger i bilen, de som eg alltid har på meg er Livsstilsbriller”, progressiv light kan du si og eg elsker de. Så har eg hobbybrillene som eg kaller de, på fagspråk:Arbeidbriller – De er supre når eg skal dille med noe for utover 30 cm fra øynene ser eg nada med de på nesa 🙂 Men alt i alt veldig fornøyd med mine 3 par. Gleder meg til å se dine røde (alle mine er svarte…så kjedelig er eg) for de blir garantert perfekte til deg 🙂

      Vibbedille 🙂

      1. Jeg begynte med briller for over … 30 år siden. Hadde vært visst hos denne optikeren en gang i 94 og fått biller..
        Ungene mine er født i 91, 95 og 97. De er relativt oppegående, men kun hun eldste husker at hun har sett meg med briller. Fo som deg, tok jeg det første og beste paret som passet sånn noenlunde. Jeg mente selv at jeg overhode ikke kledde briller.
        Og briller var noe herk. Ikke kledde jeg de, ikke passet de så veldig godt. Som småbarnsmor ble de hele tiden tilgriset av skitne barne- og kjerringhende. Og jeg brukte de ikke lenge. Ikke lenge nok til at det ble en vane.
        Så i går når jeg skulle ha briller, ville jeg finne de perfekte brillene. Ta den tiden det trengtes. Og det fant jeg, jeg ble så tøff!!! Gleder meg til de kommer.
        Lesebrillene derimot var jeg ikke så nøye med, de er tøffe de og. Men der spilte pris på innfatning inn en del.

    6. Forstår ikke at jeg har så lyst på den isen etter å ha spist gårdsdagens rømmegrøt til kvelds…
      Men det har jeg…:) Og det må nå gå an å få fatt i en slik en på mine kanter og kanskje? Kanskje jeg må ta et bilde…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg