Endelig sommertid

Endelig sommertid, og mens Kokkejævel der høyt oppe på bloggtoppen sikkert mente å være ironisk med  overskriften sin, mener jeg det oppriktig.  Endelig sommertid!
Nå er det litt mer forskjell på meg og Kokkejævel enn bare plasseringa på bloggtopplista. (Jeg er fremdeles nummer 46, foresten.) For eksempel at mens Lille Bille står på gårdsplassen vår badet i sol fra en klar, blå vår-himmel så poster Kokkejævel bilde av en nedsnødd bil på sin gårdsplass.  To bilder sier mer enn mange ord…

Kokkejævel virker ikke særlig blid i dagens første innlegg. Han skjeller og smeller over at avisene minner folk på at vi skal stille klokka.  For Kokkejævel er ikke klar over at det finnes flere typer klokker enn de på mobil og pc.  Her i huset må to vekkerklokker, klokka i Lille Bille og bestefarsklokka stilles. (Eller forresten må ikke klokka i Lille Bille stilles. Den har hatt sommertid i hele vinter.)   Kokkejævel går så langt at han mener at folk som ikke får til denne kokkestillinga uten hjelp av avisene burde fratas retten til å bære klokke.  Vel, i Kokkejævels verden hadde jeg nå vært klokkeløs, for jeg husket ikke at vi skulle stille klokka før jeg leste det i en avis i går.  Jeg tror det er flere med meg.

Fremdeles like morgengretten fortsetter Kokkejævel med å klage over selve fenomenet “Sommertid”.  Han liker selvsagt ikke det heller.  (I dag tror jeg Kjærest bør liste seg rundt i tykke raggsokker, for i dag er kokken hennes ikke i godt humør!)  Han liker ikke at han hver morgen må stå opp en time tidligere helt til høsten og normaltid blir gjeninført. Jeg liker ikke å innrømme det, men her er jeg i grunn enig med Kokkejævel.  Altså, det med å stå tidligere opp går fint etter et par, tre dager. Men selve klokke-stillinga synes jeg er noe stort tull.

Ikke en gang en positiv avslutning klarer Kokkejævel å trylle frem i dag.  Det er ikke bare nysnøen, men også vind der oppe i nord som irriterer han.
Her har den kalde snoen som har vært de siste dagene gitt seg.  Det var rimelig behagelig da jeg labba morgenturen med hundene.  Tenker at vi i løpet av dagen skal ha årets første kaffekopp i kurvstolene på trammen.

Ha en fin første sommerdag!

 

11 kommentarer
    1. Åå, som jeg misunner dere som kan gå ut i sola for å ta en kopp kaffe. Jeg bor i samme by som kokkejævel, og det har snødd noe så vanvittig i helga. Ser fram til sommeren 😀ønsker deg en fin søndag 😀

    2. Skjønner godt at de lengst nord i landet klager over vinter og dårlig vær for der har det jaggu vært mye dårlig vær i vinter. Selv her jeg bor har vi fått vår del av snø i vinter og vi har hatt noen kulinger med fokk og rokk, men vi står han av. Er fortsatt bare mars måned og vi har ennå hele april som kan være en måned med mye snø. Sitter her og ler litt av dine kommentarer til Kokken i Alta som ikke hadde en god start på denne søndagen, skikkelig morragretten var han. Jeg skal nyte resten av morrakaffen innendørs (altfor kaldt ute) imens jeg følger med på snøspurvene som er innom på sin trekkrute østover. Ha en fin søndag.

    3. Jeg husket ikke dette med tida, men har jo god tid hele dagen på å skjønne det 😀 Så nå er klokker stilt, og jeg må ut i verden snart. LITT tur må jeg få i dag også 🙂

    4. 😁😁
      Strålende sol hos meg også. Men ok, det er ikke særlig mildt om nettene. Rim hver morgen. Likevel takknemlig når jeg ser hva de i nord har for tiden. Samtidig så har de fordelen med å kunne gå på ski rett utenfor boligen i påsken, mens folk i sør furter pga snøen er der hytta er….

        1. Det er mange her som har hytte ved sjøen..i egen kommune. Ganske smart om det blir en påske full av sol. Jeg vet enkelte allerede er på plass der. Mens rogalendingene ikke får dra til hyttene eller ferieleilighetene sine her..livet er kjipt for noen. 😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg