Et nytt barn….

“Jeg tror vi må gå for en ny baby.” sier jeg og ser på innleggene til toppbloggerne med en tankefull mine.  Panna er rynka og det er tydelig at dette er noe jeg virkelig har vurdert.  Gamle Gubben Grå ser opp fra avisen og stirrer på meg med et ganske så spørrende og litt engstelig, eller forvirra ansiktsuttrykk.  Har det rabla totalt for kjerringa?
“Jo. “sier jeg ettertenksomt.  “Et nytt svangerskap er akkurat det  vi trenger.”
Ansiktsuttrykket til Gamle Gubben Grå blir ikke noe mindre forvirra, men han legger nå vekk avisa og gir meg sin hele, og fulle oppmerksomhet.  Han har og begynt å fingre litt nervøst med telefonen.  Vurderer nok å tilkalle helsefaglig kompetanse. Hva har skjedd med Kjerringa, akutt forvirring?

“Jeg er selvsagt fornøyd med og atter ha kommet opp på en 18. plass på bloggtopplista” fortsetter jeg , “men skal jeg entre toppen må vi nok ha en ny baby, et nytt svangerskap”  Jeg ser opp fra pc skjermen, og bort på Gamle Gubben Grå. Han på sin side har mistet litt av det engstelige blikket, og konsentrerer seg på nytt om avisen. “Hvis du bare får kjøteren ut av senga du, kan vi selvsagt prøve å lage en ny baby, men jeg tror vi hadde hatt bedre sjans for å lykkes med en yngre modell kjerring.”

Jeg lar Gamle Gubben Grå fordype seg i avisen og fantasier om ei yngre kjerring og konsentrerer meg om toppbloggerne.
Kokkejævel har skrevet et innlegg i natt. Til tross for at hans innlegg om denne personen som terroriserer kommentarfeltet hans i går skulle, i følge han,  være det siste om dette temaet, handler også nattens innlegg om denne personen.  Ja i tillegg til smerter som ikke er der lenger, litt oppfrisking på hvor infernalsk vondt han har hatt og litt baby-boble.

Ida Wulff er antakelig ikke ferdig med å male babyrommet. Hun har i det minste ikke delt noe innlegg om det.  Om hun har bestemt seg for hvilken farge hun skal ha etter å ha tatt leserne med på råd, vet jeg ikke. Til nå har hun fått 94 kommentarer.

Småbarnsforeldre mimrer seg gjennom babytiden med sitt syvende og siste barn.

Doc og Dask er den eneste på bloggtoppens fem øverste plasser som ikke skriver om babyer eller graviditet i det hele tatt.  Hun skriver om flatulens, eller promp om du vil.

Andrea Sveinsdottir har et innlegg hun har kalt “Min dag i bilder – graviditetstest og solgt bil.”   Der får vifølge Andrea gjennom dagen. Helt fra hun tar og steller seg på badet om morgenen til de tar toget hjem fra Gardemoen etter å ha levert bilen sin til dens nye eier.  Sånn midt mellom der e det flere innlegg om hva hun har handlet på en tur ned Bogstadveien. Alt fra tannbørster via graviditetstester til deodorant.

Hva inspirerte meg hos toppbloggerne i dag?
Tja, siden Gamle Gubben Grå ikke helt tok bølgen på den der baby-ideen, og jeg nok motvillig må innrømme at han har et poeng med at sjansene for babylykke nok hadde vært større med ei yngre kjerring. Så går jeg litt bort fra den ideen.  Promp har jeg heller ingen trang til å skrive lange avhandlinger om.  Så da blir det ve “Min dag gjennom bilder” da….

 

 

10 kommentarer
    1. I Sverige har de ettfotoitimmen.se som jeg har vært med på noen ganger for å få litt variasjon på bloggen. Da forteller en hva en gjør gjennom dagen i bilder. Ellers så har du jo potensielt 3 svangerskap, du må bare ta deg en litt oppmuntringsprat med dine håpefulle… kanskje barnebarn trekker noen klikk?

    2. For å nå toppen anbefales:

      1.Skru av alle hemninger!

      2.Gjør deg selv grenseløs!

      3.Skriv dritt, dritt og mer dritt om en person i ditt nærområde (valgfri), men legg igjen nok hint til at personen kaaanskje kan identifiseres.

      4.Gjenta punkt 1,2 og 3.

      Du når bloggtoppen på få dager, garantert! Oppskriften over er like bra som nytt barn 🙂

    3. Hei, lenge siden sist🤗Tatt pause fra blogg noen uker. Har mye å ta igjen skjønner jeg… Helpes, her har det tatt av😳😳hos kokken altså. Så at jeg var tatt screenshot av også🤗😂👌»den eldre kunsten å gi faen»At han orker🙈😂At de i kommentarfeltet orker🤯
      Alltid vært ei guttejente jeg og henger m gutta, veldig feminin, men orker ikke drama. Ender med at jeg slenger ut tilslutt som jeg gjorde i kommentarfeltet hans🙈😂, skjer ikke igjen, jeg var ferdig før jeg gjorde det, for det er nyttestløst altså Så all kred til deg som orker😂Og det var jo mest retta på damene der, men kjære vene hva i alle dager..mannfolk som er dramaqueen er ti ganger værre. Jeg grøsser og får flashbacks😝🙈Vi har vel alle vært borti noen..Så latterlig teit at han skriver 100 vis av innlegg om anonym🙄Say no more🙄Klapper på skuldra, det går bra, det går bra..
      Beg å få migrene, nok om det!
      Her har jeg mye jeg kan kose meg med å lese på din side hvertfall, masse innlegg jeg ikke har lest enda👌☺️Den følelsen😍Nå må jeg hive meg rundt, støvsuge og vaske litt før bestekompis og bikkja kommer på overnatting❤️Riktig god helg til deg og gamle gubben grå😄🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg