Familie….

Kokkejævel er på første plass.  Jeg er på 42. plass.  Det går stadig nedover. Nedover dit jeg hører hjemme, nederst på lista.  Greit det og.

Kokkejævel skriver om søsteren sin. Om familie. Vi har alle en familie.  Vi er tre søstre som delte en barndom.

Vi bor ikke så langt fra hverandre. Innenfor en omkrets av noen kilometer.  Vi ses ikke for ofte.  Men når vi er sammen har vi det fint, flirer ler snakker er familie.  Jeg vet også at søstrene mine alltid vil være der for meg når jeg skulle trenge dem.  Vi er der for hverandre.

Jeg er den som flyttet vekk.  Flyttet fra min barndoms dal da jeg var 20 og vendte aldri tilbake.  De andre var og ute en stund, men kom tilbake.  Har hjertet sitt i bygda i mye større grad enn meg.  Også mine barn som aldri har bodd der innerst i fjorden føler tilhørighet til bygda. Vi har vært der mye.

Dette blir springende morgentanker.  Nå starter dagen

6 kommentarer
    1. god morgen,Ja familie er godt å ha og det er godt å vite att dei er der for deg uansett,synes det er ufattelig trist å oppleve søsken som aldrig har noe med hverandre å gjøre,som omgås som om dei var fremmede for hverandre,som går i graven uten noen ganger å skvære opp,har sett det på nært hold,og det er trist

    2. God fredag. Midt på dagen her nå, når jeg leser innlegget ditt. Artig den ideen du har med å kommentere/relatere til førsteplassen på topplista. Kjempekult. Og jammen fikk du respons fra kometen Kokkejævel også! Bra! Artig å synes på topplista. Det er jeg faktisk enig med deg i. Er der av og til jeg også, langt nede, men vært noen dager ute nå. Men den plasseringa du oppnådde var jo helt rå! 🙂

    3. Vi er også tre søstre som bor ganske nær hverandre.. Møtes av og til , men ikke ofte selv om vi er gode venner… God helg til deg <3

    4. Er enebarn og har alltid ønska mæ søsken, noen å dele opplevelser med, noen å prate med, spesielt etter at jeg ble voksen. Som barn hadde jeg søskenbarn å være sammen med. Savnet ikke søsken da, var bare glad jeg kunne gå hjem og lukke døra når mine søskenbarn krangla og sloss 😉 Ta vare på og sett pris på dine søsken ❤️

    5. Er enebarn og har alltid ønska mæ søsken, noen å dele opplevelser med, noen å prate med, spesielt etter at jeg ble voksen. Som barn hadde jeg søskenbarn å være sammen med. Savnet ikke søsken da, var bare glad jeg kunne gå hjem og lukke døra når mine søskenbarn krangla og sloss 😉 Ta vare på og sett pris på dine søsken ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg