Feil dag.

Jeg satt utenfor kirken i dag. Jeg skulle i en bisettelse. Var ute i veldig god tid. Jeg regnet med at det ville komme mye folk og ville være sikker på å få parkeringsplass.
Jeg hadde dobbelsjekka dødsannonsen før jeg dro hjemmefra. Forsikra meg om at jeg husket rett klokkeslett og rett kirke.
Når det var 15 minutter igjen til seremonien skulle starte var det ennå relativt tomt på parkeringsplassen.
Det sto et par biler der, men de trodde jeg tilhørte folk jeg så stelle graver på kirkegården.
Jeg hadde sittet her i over 10 minutter og hadde ikke sett noen svartkledde, sørgende mennesker som jeg kunne anta at skulle i en bisettelse.
Det var merkelig.
Den avdøde har stor familie og et stort nettverk. Det er klart dette ikke var en slik bisettelse med kun en håndfull til stede. Så hvor var alle folka?

Nok en gang måtte jeg sjekke dødsannonsen. Det var da her i kirken bisettelsen skulle være, og ikke i krematoriet inne i byen? Jeg hadde jo sjekka både sted og klokkeslett før jeg dro!
Jo både klokkeslett og kirke stemte – men ikke datoen.
Bisettelsen var først om en uke.

Litt oppgitt over meg selv dro jeg hjemover.  Enda bra det ikke var en annen bisettelse i kirken på denne dagen og dette klokkeslettet, for da hadde jeg vel fort havnet i bisettelsen til et eller annet for meg ukjent menneske.

 

8 kommentarer
    1. Er det sant???
      Jeg siterer en kollega som hadde det til yndlingsuttrykk..Hver gang hun hørte noe som var litt rart eller feil…
      “Er det sant?” – dette kunne man høre mange ganger på en dag!

    2. *haha*
      Denne her gav faktisk litt sånn Seinfeld-humor -assosiasjoner 😀 😀 😀
      – Tirsdag er jo en dag det svært ofte holdes begravelser, så jeg må jo si du hadde flaks tross alt, for det kunne jo brått blitt i overkant kleint om du hadde joinet den siste reisen til et totalt fremmed menneske *hehe*

      1. Var nok greit det ikke var på krematoriet hvor mange bisettelser ofte holdes her, og ikke i kirken.
        Men ja, hadde svartkledde mennesker begynt å gå inn i kirken hadde jeg joina dem jeg. Når du så får lappen med sangene og navnet utdelt i døra kan du jo ikke bråsnu.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg