Ferdig med pakkene….

Lille Julaften klokka 11 og jeg er ferdig med julegavene.  Det må være ny rekord! Noen få erend til  og jeg skal snart, snart sette nesa hjemover.

Kjøleskapet til Høvdingen skal fylkes med godsaker. Matbutikk på LilleJulaften er ikke alltid like gøy. Holder meteren, følger lista og putter litt som ikke står på lista i kurven. Vet jo hva han liker og kanskje ikke har husket på selv. Får med julegaver fra Datteren ut til Høvdingen.

Juletre-finnerne er hos Høvdingen med juletre når jeg kommer. Etter få minutter står treet hans på tramnen, og de drar videre. Fremdeles har de mange trær igjen de skal finne.

Jeg sitter litt hos Høvdingen og tar en god prat før jeg haster videre. To ærend er igjen.  Dolokk og Duftlys.  Ja, og så nok en tur på matbutikk. Orker ikke handle to lister samtidig.  Blir bare krøll. Fremdeles ligger jeg litt foran planen.

Etter andre runde i matbutikken kjenner jeg at jeg er sliten. Innen jeg har starta bilen kommer jeg på tre ting jeg har glemt, cola, surkål og røyk til Gamle Gubben Grå. Sveiver innom bensinstasjon og kjøper røyk. Ønsker julefred i heimen. Omtrent i rute setter jeg nesa hjemoverj. Fremdeles er det mye igjen som skal fikses – fremdeles er det lenge til jula ringes inn.

 

 

4 kommentarer
    1. Kjenner igjen den slitenhetsfølelsen etter mange oppgaver rett før høytider.
      Håper du har kunnet strekke ut ryggen i ettermiddag eller kveld, og at julestemninga kommer snikende🎄🌟👍

    2. Ble ikke så mye strekking og hviling av rygg i går.
      Men nåer det jul. Nå er det senkede skuldre. Det som ikke er gjort nå, blir ikke gjort, bortsett fra….
      Men neida. Om noen timer ringes julen inn, og da stresser jeg helt ned… i det minste ut på kvelden…
      Men i morgen er det ingenting som stresser. Da er alt ro og fred

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg