Feriebilder….

Dere skal slippe å se feriebilder fra meg i dette innlegget, for jeg er hjemme i Drømmehuset. Yngste Sønn fikk låne Lille Bille. Jeg har ikke tenkt meg utenfor døra i dag. Det sludder eller regner.  Gamle Gubben Grå kom akkurat inn etter å ha lufta Kjøteren.  En våt Kjøter har akkurat strøket seg kjælent mot buksebeina mine  Ikke har jeg ferie før ut i juni en gang. Det er lenge til. Ferien starter med et smell, bare få timer etter at jeg har avsluttet siste arbeidsdag kommer venninna mi og jeg til å synge med av full hals på Åge Aleksandersen konsert i Drammen.  Biletter ble kjøpt i går.

Det er min dag I dag
Herre Gud for en hærlig dag
Det er min dag, min dag I dag

Nei, det er Isabell Raad som deler et bildedryss fra den første feriedagen sin.  Hun er ikke i Drammen.  Hun er i Dubai. Det er sannelig på tide. Det er jo nesten et år siden hun var i Dubai sist.

Så hva har Isabell brukt denne første feriedagen til?

Først tok hun en selfie. Jeg tar sjelden selfie på ferie, ikke ellers heller.  Men en og annen selfie har det jo blitt, så jeg deler et fra arkivet.  Det er ikke tatt på ferie. Det er tatt på en tur med hundene i Bureåsen. Det regnet da og.

Så et bilde av hotellet fra en litt kul vinkel.  Det kunne jeg ha funnet på og.

Bilde av litt kunst nær bassengområdet der de var en times tid etter innsjekk. Dessverre var det litt kjølig og delvis overskyet.  Vel, Isabell; det var sikkert varmere enn det var her i går. Her var det sludd!

Neste bilde er av solnedgangen fra verandaen.  Hun nøt den mens hun sminket seg.  Litt usikker på hvordan man kan legge en perfekt make-up samtidig som man står ute på en balkong og nyter solnedgangen, men så har jeg ikke så veldig mye greie på make-up. Og Isabell, det ser ikke så veldig overskyet ut på det solnedgangsbilde.

Videre deler hun ikke mindre enn fem 5!! bilder av kveldens antrekk.  Og selvsagt husker hun å nevne hvor hvert enkelt plagg er designet eller kjøpt. Crocsene på bildet over er kjøpt på Rusta.  Resten av antrekket husker jeg ikke hvor jeg har kjøpt. Det er noen år siden.

Så dro hun selvsagt til Dubai Mall. Hun skriver det på en slik måte at en får inntrykk av at alle vet hva Dubai Mall er.  Jeg vet ikke det. Er ikke så ofte i Dubai. Men jeg kan google, og finner ut at det er et kjøpesenter. Faktiskregnet som verdens største kjøpesenter.  Antakelig litt større enn Kuben som vi har her på Hønefoss. ..

På kjøpesenteret må hun selvsagt på Sephora.  Igjen må jeg google. Det er en fransk kosmetikk-sjappe. Sjelden jeg er i slike.

Hun viser og bilde av inngangspartiet til en Louis Vuitton butikk.  Sjelden jeg frekventerer slike og.

Så tar hun en selfie inne i en veske butikk, om det er i Louis Vuitton butikken, eller en annen litt rimeligere en vet jeg ikke. Det finnes muligens billigere veskebutikker på et slikt stort kjøpesenter? På selfien har Isabell på seg en annen veske enn den hun hadde på antrekksbildene.  Er det vanlig å ta bilder av seg selv med vesker man vurderer eller drømmer om å kjøpe? Hadde jeg vært ansatt i veskebutikken hadde jeg funnet slik oppførsel litt merkelig.

Så bar det videre til Krispy Kreme.  Googling viser at det er en amerikansk kaffebar.  Jeg blir også ofte kaffetørst når jeg er på shopping.

Der tar hun bilde av donuts-disken.  Ser fristende ut. Jeg fotograferer også ofte på kafe.

Så deler hun tre bilder mens hun går gjennom en kveldstravel Dubai.  Her er bilde fra en kveldsstille Hønefoss i desember 2018.

Så er det tid for mat. Isabelldeler bilder fra restauranten og maten. Ser ut som de spiser ute. Sikkert mer behagelig i Dubai enn i Hønefoss i går.

Bildedrysset avsluttes med nok en selfie.  Dropper å plage dere med flere bilder av meg.   Men det kommer sikkert flere bilder fra Isabell sin ferie.
For de som lurte har jeg rast nedover på lista igjen.  Etter en 37. plass i går med over 1300 sidevisninger er jeg i dag bare på en 45. plass med 801 sidevisninger.  Ser for øvrig at Aud Marit har gjort et solid byks oppover lista i går.  Bra, Hun hadde et viktig innlegg.

4 kommentarer
    1. ALLE må vel til Dubai innimellom? 😀 Eller bare til Gøteborg…. Det har blitt MITT DUBAI liksom 😀 ha-ha. 500 kr tur-retur med toget 🙂 Og fine butikker. Veskebutikker, eller vesker i det store og hele, er ikke noe jeg gidder å ta bilder av i alle fall 😀 Morsom sammenlikning nok en gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg