Fillern

Det mørkner utenfor sykehusvinduene. Det går mot natt. Sykepleieren har alt vært her med pillene jeg skal ta for natten. Jeg skal spare dere for bilder av de eller fortelle dere hva de heter eller hvor mange jeg har fått det siste døgnet. Det er nok til å gi smertelindring.men ikke nok til å bli smertefri.

Langsomt begynner det å gå opp for meg. Det er lenge til jeg igjen kan gå på tur med Charlie Chihuahua og Gamle Gubben Grå.  6 uker før gipsen skal av, og jeg igjen kan begynne å belaste beinet. Først da kan jeg begynne å trene opp igjen ankelen.  Dette kommer til å ta tid.

Er det lov å synes litt synd på seg selv i dag? Føle at dette hadde jeg ikke helt fortjent?  For jeg gjør det, synes synd på meg selv. Samtidig som jeg holder krampaktig på optimismen og stayerevnen der jeg hinker rundt med den høye prekestolen. Frem og tilbake til do. Kan jo ikke ligge rolig, selv om det er det jeg har fått beskjed om. Ligge i ro med benet mest mulig høyt.

Jeg har ikke svart på alle kommentarer og ønsker om God Bedring. Det har vært mange både på blogg og andre plattformer. Men jeg har lest de alle. Det er godt å føle varmen og medfølelsen.

Nå dunker det som besatt i beinet. På tide å ta pillene til natta og forsøke å finne en god stilling. I morgen skal jeg skrive om mer enn meg selv.

38 kommentarer
    1. Jeg føler virkelig med deg! Tenker masse på deg skal du vite.
      Prekestolen ja..den brukte jeg på sykehuset også.
      Jeg tenker at det er bra du har familie og venner og bloggen din og mange uleste bøker! En god klem til deg!

    2. Jeg skjønner frustrasjonen din. Noen ganger kan jeg også tenke slik….fortjener jeg det?
      Men tenker jeg også…er det bare det andre som skal det vondt?
      Livet er alltid en kamp fra den ene og til det andre. Jeg skal be for deg…nå.
      Håper at du blir for frisk.

    3. 👍Trengs ikke mer fokus på piller på blogg.no…😏noen har skjønt det!👍
      Vil si du tenker litt «feil» nå, ingen andre som hadde fortjent det heller…🤗Lett å tenke at det er urettferdig, Stay strong!!!
      Synes veldig synd i deg nå, du kan ikke ha det godt😰😰Du er i trygge hender hvertfall..La de varte deg opp litt, kjenne litt på hvordan det er på den andre siden av jobben din🤗Håper du får en god natt med søvn😘

    4. Jaa, det er fult lov å synes synd på seg selv nå. Og jeg føler med deg, det her fortjente du ikke. Tenker på deg. Du må bare prøve å gjøre det neste ut av det. Mange bøker har du som ligger i stabelen din og noe perler, lurer litt på om ikke det er noen strikkepinner også. Så god tid til å få noe gjort med det. Klem fra nord

    5. Håper virkelig at du får en noenlunne god natt, men det er neimen ikkje godt!
      Satser på det er litt bedring i morgen <3

      Nattinatti
      Klem Vibbedille 🙂

        1. Søvn er søvn, det er jo greit å bli litt knocket ut når man har det som verst, nå kan det bare blir bedre vettu! <3 Sender deg en bønsj med gode vibber!

    6. Føler så med deg..Har nylig fjernet gips og er i gang med opptrening. Falt på isete trapp, ankelbrudd. Håper på mange fine innlegg etterhvert . God bedring tanker sendes i fleng🌹

    7. Huff, ja, det her er skikkelig dritt, men du får ikke gjort det omatt. Bruk tiden til gode bøker, engasjerte teamsmøter, spennende bilturer og feiende blogginnlegg. Jeg føler virkelig med deg🤗

    8. Det er lov å synes synd på seg selv. Man kan også mene at det er urettferdig, men jeg er ikke sikker på om det vil være en objektiv sannhet. Vi er oss selv nærmest.
      Håper du får god hvile i natt, det hjelper for både det ene og andre.

    9. Selvfølgelig har du lov til å synes synd på deg selv nå. For hvis du ikke gjør det så bagatelliserer du det hele. Hjelper deg ikke det plukk om du tenker på at andre har det verre. For nå er det DU som er inderlig lei deg og har mye smerter. Ha medlidenhet med deg selv, det løsner på tårene som sikkert er der. Da blir det bedre etterpå. ❤️ Håper du får sove i natt

      Tar deg med i aftenbønnen min.
      Trøsteklem. ❤️

    10. En gang for mange år siden var jeg på vakt da jeg ble tilkalt til intensiv. En person jeg visste hvem var trengte røntgen ‘ og var slborlig syk.
      Det gikk innpå meg.
      Da jeg kom ned på røntgen igjen var min neste pasient også en jeg kjente. Han hadde slått fingeren din med hammer. Han sutret og klagde og må ha merket at medfølelsen min ikke var på topp. Jeg var liksom i tankene fremdeles på intensiven.

      Da sa han med fingeren noe veldig klokt. “Du synes sikkert jeg sutrer felt for en liten finger, men det er min finger. Og akkurat nå er det alt jeg klarer å tenke på.”
      Jeg forsto han, og ble litt visere

    11. Stakkars deg! Nå som du skulle begynne å trene og alt…
      Passe på å få i deg nok smertestillende og få sove godt og lenge.
      Drømme noe fint…

        1. Huff, så utrolig leit. Du har lov til å synes synd på deg selv, være lei deg, sint og frustrert når slikt skjer. For det første er det vondt, for det andre blir en så hjelpesløs, og sist men ikke minst, en føler på at det går utover de rundt seg. Og ja, det kan også føles urettferdig. Så det er lov å kjenne på alt dette og mer til. Og ja, vi vet at mange andre har det værre, men dette er deg, og du skal slippe å tenke på alle andre akkurat nå 🥰
          God bedring! ❤

    12. Det er helt innafor å synes synd i seg selv i en slik situasjon. Joda, det er bestandig de som har det verre. Men jeg er veldig enig med han med fingeren.
      Unn deg en dag eller to med selvmedlidenhet. Er helt sikker på at du etter det bretter opp armene og legger en plan framover.
      Håper du får sove godt.
      P. S Jeg gleder meg til bokanmeldelser og bilder av perlerier de neste ukene.

    13. Jeg har virkelig vondt av deg nå. Og det er absolutt lov til å synes synd på seg selv.
      Det var i april for 16 år siden jeg gjorde det samme.
      Men jammen er det fort gjort. Jeg er litt slik kløne selv. Har greid og brekke begge håndledda og ankelen.
      Ønsker deg lykke til og håper du har hatt en god natts søvn.

    14. Medfølende tanker sendes din vei. Syns du har brukt opp ulykkeskvoten din nå og vel så det!

    15. Sier som han med fingeren : av og til må man få være der man er, og med all rett føle det urettferdig og trist.

      Min erfaring stemmer sikkert ikke for alle, men jeg synes det ble lettere å finne optimisme igjen når jeg tillot meg selv å ikke ha det bra. Uten å forklare, forsvare eller avfeie følelsen med at andre har det verre.

      Utfordringen ble å finne en balanse, men det kan læres 👍. Skal se det går bedre enn både du og gamle gubben grå frykter !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg