Fin lørdag…

Nå er det lørdagskveld. Snøen daler stille ned utenfor vinduene.  Noen sier det er vinteren som kommer, men jeg vet bedre.  I morgen er det nemlig 1. mars og vår!

Det har vært en fin lørdag.  Blodsukkeret var helt greit da jeg våknet, men jeg droppa brødskive til frokost, og knaska i meg et par fiber-knekkebrød.  Har erfart at det ikke gir så mye blodsukkerstigning som vanlig brød,  For på lørdager pleier Gamle Gubben Grå og jeg å gå på cafe, og da vill jeg gjerne ha en latte.  Gjerne med hasselnøtt eller karamell.  Jeg ha forsket ut og vet hvor lavt blodsukkeret må ligge for at jeg skal kunne unne meg det.

Så etter å ha gått en tur med hundene, og skrevet dagens første blogg-innlegg var det tid for husarbeid.  Gamle Gubben Grå og jeg skal liksom få shina huset før vi drar til byen og koser oss,
Min nyvunnet energi gjør at husarbeidet går som en lek!  og klokka var ikke 12 en gang før jeg begynte å mase om å dra til byen.   Blodsukkeret ble målt, og det viste at i dag ble det kaffe latte.

I byen måtte jeg innom bokhandlerne for å se etter noen utvalgte titler på årets Mamut-salg.  Jeg fant bare en av titlene, boka du ser på bildet.  Men jeg fant noe mye bedre!  Jeg fant Barndomsvenninna og mannen hennes.  De lurte på om vi ville være med å drikke kaffe, og siden cafebesøk var en av grunnene til byturen var vi selvsagt ikke vanskelige å be.  Det ble en hyggelig pratestund, og jeg pratet ivrig på innpust og utpust med hele kroppen.. Barndomsvenninna, som jeg har drukket mang en kaffekopp med siste året påpekte at  det virket som om jeg var i mye bedre humør enn på lenge. Det stemmer jo! Så jeg fortalte henne om blodsukkeret. og legen.  Hun ble sint på mine vegne.  Barndomsvenninna har hatt Diabetes i over 40 år, fikk det som 9 åring, og vet mye om sykdommen.

Vi sa farvel til våre venner og gikk litt mer og tuslet på senteret.  Og da møtte vi på Gymnas-venninna og datteren hennes.  Det ble en lang prat også med de.  Like kos det!

Hjemme igjen  ble det ny tur med hundene før jeg tente opp i peisen, tente stearinlys og laget middag, Nå sitter jeg og koser meg med blogging og litt rødt i glasset.
I dag har jeg møtt to av tre av mine beste venninner. Fått kaffe-latte og kost meg i byen med Gamle Gubben Grå.  Fått huset litt mer i vater og hentet nergi.  En tvers i gjennom flott lørdag.

Håper du og har hatt en fin dag.

 

6 kommentarer
    1. Så bra! Kjekk lørdag for deg altså! Latte er det lenge siden jeg har kjøpt meg. Det får bli min neste drikk ute på kafe.
      Du rakk mye i dag 🙂

    2. Flott lørdag! Her har vi det som visst kalles ekte sørlandsvinter. Det vil si et par-tre årstider i løpet av en time eller to. Det sikreste var å velge regnfrakk, sydvest og støvler når man skulle ut og gå, og velge litt større veier, for ikke å risikere knall og fall.

      Det har blitt de 5.000 skrittene jeg kaller måloppnåelse i dag også. Deretter reker og lang tv-kveld. Joda, helt grei lørdag! 🤗

    3. Det hørtes ut som en super dag 🙂 Koselig å gå på folk, ha tid til å slå av en lang prat, og bare kose seg. Koste meg veldig i går jeg også 🙂 Ha en fin søndag, med vår-snø 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg