Fire nye år?

For oss som driver med lokalpolitikk nærmer det seg et nytt valg.  Alle dere andre kan slappe helt av. Det er over et år til. Vi kommer ikke til å starte skikkelig med valgkamp før om et drøyt års tid.

Men før det er det mye som må på plass.  Vi må jo ha en liste, og da må man vite hvem som ønsker å stille til gjenvalg og hvem andre i partiet som kunne tenke seg å stå på lista.  Man må finne ut hvem som virkelig har lyst til å komme inn i kommunestyre og utvalg, og hvem som mer kunne tenke seg å være “listefyll”.

I går satte vi ned nominasjonskomiteen lokalt. Det er de som skal spørre aktuelle kandidater og sette opp et forslag til liste som så skal vedtas av lokallaget på et nominasjonsmøte til høsten. Jeg har meddelt komiteen at jeg, kanskje ikke overraskende, ønsker å stille for fire nye år. Så får vi se om jeg har tillit i partiet til å havne på lista.

Vi satt og ned programkomite. Det spennende arbeidet med å snekre et program. Hva vi står for lokalt, og hvilke saker vi ønsker å ha fokus på i valgkampen.  Her har jeg mange tanker og gleder meg til å ta fatt på den spennende jobben med å lage programmet vi skal gå til valg på.

Å vi går et spennende år i møte. Det blir garantert ikke siste gangen jeg skriver om politikk og valgkamp de neste 15 månedene.

 

4 kommentarer
    1. Nei, nå drar seg nok til hos partiene og en travel tid fremover.
      Det er jammen flott at mange ønsker å stille opp og jobbe i politikken. Svært mange på dugnad uten noen form for betaling. Det er en viktig jobb og ikke minst viktig å ha gode kandidater. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg