Fjerting og trygghet…

Gamle Gubben Grå og jeg har vært sammen halve livet.  Så i motsetning til Kokkejævel som fremdeles er på toppen av toppblogglista kan jeg ikke huske første gangen jeg slapp en fjert i nærheten av Gubben.
Vi ble i følge min tidsregning “sammen”, altså kjærester 2. januar 1990 og fikk felles adresse 1.oktober samme år, da Gamle Gubben Grå meldte flytting til sykehusleiligheten på Hønefoss som jeg hadde flyttet inn i i juni.  Datter hadde meldt sin ankomst og kom i mars 91.  Vi skulle bli en familie. Mange mente det hadde gått for fort. Kanskje gjorde det det, men vi har nå holdt sammen i snart 30 år, så det har jo gått bra.

Jeg husker ikke første fjerten.  Jeg er vokst opp i en familie hvor vi alltid har hatt et naturlig forhold til kropp. Selvsagt forsøker du å gå litt for deg selv hvis du kjenner det buldrer og skjønner at et skikkelig fyrverkeri er på vei. Men hvis det du antar er en liten smyger viser seg å være rene ragnarokk, sier du unnskyld og så er ikke det noe tema. Slikt skjer. Gass under trykk  må ut. Bedre å slippe en fis enn å dø av forstoppelse.

Jeg er enig med Kokkejævel at det må være innafor å slippe en fis i sitt eget hjem, samme om familien er tilstede.

3 kommentarer
    1. Fornuftige tanker. Det er alltid litt flaut sammen med andre. Men ikke alltid man greier å stoppe ..når man blir eldre er det mer problemer. Men 2 som har levd sammen i 30 år. Blir det jo ikke så rart….Men uansett viktig å ta hensyn.

    2. Og jeg lurer på hvorfor jeg forfølges på blogg.no av boligannonser fra Danmark ( akseptable priser der, men….). Nå dukket det opp annonse på blogg.no “Retire in Reidsville…. NC certified retirement community.” Bare for gamlinger? Gjesp..jeg liker mangfold i alder også.
      Men jada, flatulens er vel lov i eget hjem, uansett land.

    3. Etter å ha blitt skadet etter fødsel, så har jeg ingen kontroll når jeg fjærter. Jeg aner ikke at det er luft der bak, og de kommer når jeg røyser med. Lyden er knallhøy, a la trompet. Heldigvis så er disse flaue sakene luktfrie… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg