Forrige gang

Frodith har på sin blogg et innlegg hvor hun skriver om forrige gang… Forrige gang hun smilte, forrige gang hun gråt osv.. Idéen fikk hun fra bloggen Vestfrøken.Jeg synes det er litt høy med slike spørsmål, så her er mine svar. Heng deg på å gi oss dine svar da vel!

Forrige gang jeg smilte..

Jeg håper jo at jeg smiler ganske ofte. I dag har det ikke vært så mye smil. Jeg har vondt, og er stressa. Det er så mye som ingen tenker på som kan bli en utfordring når man har et bein som ikke fungerer.

Men det var smil det her skulle handle om.  Jeg smilte i går da jeg så på Gamle episoder av “Karl & co.”

Forrige gang jeg var ordentlig klønete…

Klønete er jeg jo hele tiden, det er ikke for ingenting at jeg ble hilst velkommen med “Hei kløna!” når jeg ankom jobben på båre med brukket ankel.

Men sist jeg var klønete, ja det var på torsdag og det er nesten flaut å fortelle det.  Jeg var hos frisøren denne uka og fikk meg ny sveis, hårkur og greier. Har liksom ikke stelt så pent med håret de ukene. Hurtig-dusjing og mye sofahviling.  Kjøpte og med dyr sjampo og balsam.  Det gjør litt med håret og ha ordentlig shampo.  Den jeg kjøpte hadde sånn pumpekork. Men da jeg skulle bruke shampo pumpet og pumpet jeg uten at det kom noe shsmpo.  Ja jeg vet. Jeg er ikke alltid like tålmodig. Så når jeg har pumpet en fire, fem ganger skrur jeg opp flaska for å undersøke problemet. (Akkurat som jeg har teknisk innsikt nok til å forstå hva som kunne være galt. ) Vel  det løsnet en stålfjær som selvsagt datt ned i dusjkaret og nesten holdt på å gå i sluket. Jeg fikk redda den og montert shanpoflaska igjen. Men når du er så klønete at du ikke klarer å bruke ei flaske med sjampo….. vel, jeg sier ikke mer.

Forrige gang jeg syntes noe var ekkelt

Det skal litt til før jeg synes ting er direkte ekle. Over 30 år i helsesektoren har sikkert gjort sitt. Spy, snørr, blod og bæsj går liksom greit. Men å merke at beinet og foten liksom ikke henger samnen i ankelen, se at det er en vinkel der som ikke burde være der og liksom kjenne at hver minste bevegelse gjør vondt. Ja da var det litt ekkelt å ligge der på stien og vente på ambulansen.

Forrige gang jeg googlet

Det var i ettermiddag. Vi var på vei i bursdag og de to “barna” (24 og 26 år gamle) i baksetet hadde en diskusjon om hvor mange stjerner det var i det Amerikanske flagget. Et google søk avgjorde diskusjonen.

Forrige gang jeg gråt

Jeg gråter ikke ofte.  Mest når jeg føler meg urettferdig behandlet. Når jeg synes verden går meg i mot. Mulig jeg har felt noen tårer under dyna, midt på natta når ingen ser meg over denne ankelen.  Den er vond, vond, vond ..

Forrige gang jeg gjorde et bomkjøp

Jeg håper det ikke var i går. Jeg bestilte noe over nett. Utrolig sjelden jeg driver med netthandel. Brukte kortet og fyllte ut spørsmål om alt fra telefonnummer til fødselsdato. Da transaksjonen var ferdig kom jeg til å tenke på at jeg ikke hadde fylt ut adresse….  Lurer på om jeg noe  gang får se varen…

Det var mine “forrige gang”. Nå er jeg spent på dine.

 

6 kommentarer
    1. Forrige gang jeg smilte: i ettermiddag da guttungen kom ut og hjalp oss gamlisene i hagen.
      Forrige gang jeg var klumsete: Da jeg mistet balansen i skrå bedet under luking. Balansen er ikke på topp…
      Forrige gang jeg synes noe var ekkelt: da jeg måtte hjelpe til med plastring av et dypt sår
      Forrige gang jeg googlet: Nå nettopp.
      Synes det virker mindre ekkelt med kaldkompostering enn varmkompostering.
      Forrige gang jeg gråt: har vært på nippet siden kreftkontrollen denne uken, men må holde igjen. Tårekanalene fikk kjørt seg nok i fjor. Jeg er jo frisk, og visst er jeg takknemlig for å fortsatt være her. Det er egentlig et mirakel! Likevel, ett år etter operasjonen er vel svaret for hvor mye jeg kan komme tilbake gitt. Jeg har mister mange funksjoner, og kjenner at det gjør meg på gråten, men jeg må jo for guds skyld huske på å være glad for at jeg overlevde. Kan ikke åpne tårekanalene, da blir de rundt meg lei seg og.
      Forrige fang jeg gjorde ett bomkjøpene: Sjokoladen jeg kjøpte idag. Har ikke godt av den, men lover at jeg vil gjøre det bilkjøpet igjen og igjen og igjen…

    2. Forrige gang jeg smilte, var da jeg så at Regnbuegutten hadde sovnet i den merkverdigste stillingen han kunne finne i kveld.
      Forrige gang jeg var ordentlig klønete, var da jeg begynte å riste melkeflasken uten at korken var skrudd ordentlig på …
      Forrige gang jeg syntes noe var ekkelt, var da katten hadde fått et sår det luktet død og fordervelse av. Heldigvis kunne dyrlegen fikse det.
      Forrige gang jeg googlet, var da en venninne var innlagt med en for meg ukjent diagnose.
      Forrige gang jeg gråt (strengt tatt inni meg), var da Regnbuegutten hadde lakenskrekk i noe som føltes som hele natten for nte gang på rad.
      Forrige gang jeg gjorde et bomkjøp, var da jeg bestilte en sikkerhetsgrind som Postnord har brukt to måneder på å innrømme at de har rotet bort. Ifølge sporingen er den klar til levering …

    3. Forrige gang jeg smilte var da døtrene og barnebarnet var her.
      Forrige gang jeg var ordentlig klønete var når jeg klarte nesten å snuble i egne bein. Gikk bra.
      Forrige gang jeg syntes noe var ekkelt var da jeg kom inn i drivhuset og oppdaget edderkopper, og en krøp på leggen min.
      Forrige gang jeg googlet var i dag da jeg skulle sjekke hvilket antrekk man skal bruke i bryllup.Ble litt klokere.
      Forrige gang jeg gråt var da datteren min flyttet til Stavanger, men nå skal ho flytte nordover igjen.
      Forrige gang jeg gjorde et bomkjøp var på nett. Kjøpte kjole på Floyd og følte at magen var i veien. Vekta og jeg er ikke bestevenner for å si det sånn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg