Framsnakking……

Ny blogger på topp av lista. Jamilla Wais. Jeg synes alltid det er spennende når et nytt navn og en ny blogg når toppen av lista. Hva slags blogg og hva slags menneske er dette?  Etter et par setninger sukker jeg oppgitt. Nok en Paradise Hotell deltager.  Til tross for at jeg ikke har sett en eneste episode av Paradise hotell må jeg si at jeg er utrolig lei det TV-programmet. Det skjer da så utrolig mange andre spennende ting. Det finnes da så utrolig mange flotte interessante bloggere som skriver om så mye viktig, hyggelig, morsomt, rørende, tankevekkende.  Lesbare blogger som ofte fortjener langt flere lesere enn de har.
Så hvorfor klikker 90.703 folk seg inn på denne Jamilla for å lese om at venninna håper hun vinner Paradise Hotell, selv om hun røyk ut i går.

En hjerterørende blogg Mamma på hjul som er bloggen til en ALS rammet 4 barns mor får 1.445 klikk.  Her kan du få innblikk i hverdagen til ei dame med 4 barn som har blitt lenket til rullestolen, avhengig av  hjelp til det meste på grunn av en sykdom som gjør at de motoriske cellene i ryggmargen, hjernestammen og  motoriske delen av hjernebarken ødelegges og pasienten mister mer og mer førlighet og blir mer og mer hjelpetrengende. Det finnes ingen behandling, og de fleste dør i løpet av 3 – 5 år etter at de har fått diagnosen.  Bloggen skildrer hverdagen til henne og familien. Om en sønn som gleder seg til å overnatte hos besteforeldre, om TV serier og godtespising sammen med datteren, om en pappa som overhører unger som maser og frustrert kone. Om helt vanlig familieliv, med noen ekstra utfordringer. Besøk bloggen. Du vil ikke angre.

Janne Nordvang, ingen skildrer vel hverdagens små gleder bedre enn Janne Nordvang fra Måsahuset på Bjørkelangen.  Ei kjerring som virkelig byr på seg selv. Trekk deg en god kopp te, klikk deg inn på Janne Nordvang og kos deg.  Hun fortjener langt flere klikk enn de 1297 hun fikk i går.

Eller hva med Elise Amanda ?  Ei klok ung jente som lider av spiseforstyrrelser, men som er så fin og reflektert over så mye her i livet at du blir glad av å lese bloggen hennes. 677 klikk og en 55 plass er ikke en plassering denne jenta fortjener. Hun fortjener langt flere lesere.  Og hun er opptatt av Paradise Hotell, for de som mener det er viktig.

Modellen Annebe  fra Mjøndalen som villig poserer foran kameraet med bildr av klær for oss over den første ungdom.  Hun er og en flink fotograf  av alt fra stueplanter,  kafe-besøk. og naturen rundt seg. Sjelden alt for mye tekst, men desto mer flotte bilder. 581 klikk og en 60 plass.

Når man er firebarns pappa i et hus fullt av liv og røre blir det ofte at man man tar en tur i boden slik som pappaen bak bloggen Jeggikkbareibodenentur. Morsom blogg hvor småbarnsforeldre sikkert kan kjenne seg godt igjen, og vi med store barn kan tenke tilbake. 74 plass og 450 klikk.men langt mer morsom lesing enn disse Paradise Hotell bloggerne.

Så godgutten min da. selveste Julekongen Sigurd Storm En stor inspirasjonskilde når det gjelder interiør.og pynt. Ikke bare tiljul, men hele året. jeg drømmer meg bort. Sukk.  Advarsel. Hvis du liker den minimalistiske stilen, er ikke dette bloggen for deg. 423 klikk og en 77 plass. Hallo! Klikk deg inn å nyt!

At Frodith er helt nede på en 85. plass med 323 klikk er og helt uforståelig.  Fargerike Frodithsom sprer glede og humor rundt seg. denne helga er hun på bloggtreff. Følg med, følg med.

Og det er sikkert mange flere bloggere som fortjener klikk. som jeg ikke kjenner til.
Kom gjerne med anbefallinger av dine toppblogger.  Det finnes da så mye annet flott det skrives om enn Paradise Hotell…

 

 

4 kommentarer
    1. Det er mange fine blogger rundt omkring. Jeg vil anbefale disse, – de har vært på blogg.no før:

      https://nouw.com/veraxxlynn:
      Ei ordentlig koselig dame som bor sammen med to nydelige katter, og skriver om stedet hun bor, turer, baking, hage osv.

      http://www.minmatgaleverden.no/
      “Tvillingsøsteren” til Frodith, fra Bergen. Hun har en herlig humor og stor selvironi, og en titt innom henne lyser opp dagen. Ellers er hun en racer på baking og deler mange oppskrifter.

      Jeg må også nevne Karidansen og Evaswindow på blogg.no.

      1. Ja. Jeg kjenner også til de bloggene du nevner. Flotte blogger alle sammen. Synd det bare er disse Paradise Hotell bloggerne som når opp

    2. Takk for tips! Jeg har heller aldri sett på Paradise Hotel, og det er kun takket være deg at at jeg nå vet at det forkortes til PH – ville ellers vært overbevist om at ungdommen snakket om ph-verdi, he, he. Ellers har jeg nylig oppdaget bloggen til LenaLykke her inne. Hun har visst også vært med på et eller annet date-program jeg aldri har hørt om før, men det er heldigvis ikke det bloggen hennes handler om.

    3. Jeg leser nesten alle du nevner her, ganske ofte også. Han i boden og han med interiør har jeg ikke lest noe særlig. Fint med nye tips 🙂 Tusen takk for at du nevnte meg Brit 🙂 Jeg har aldri ligget noe høyere jeg. Det er nok noe jeg gjør “feil” 😀 Spiller ikke så stor rolle. Koselig å være på topplisten overhode, og jeg har møtt så mye fine folk ved å blogge, blant annet Minmatgaleverden, Annebe, Karidansen, som er nevnt over her. Og så LADYAUGUST så klart, “søsteren” min. Hun traff jeg aller først 🙂 Så koselig du laget sånt innlegg Brit. Du har en veldig morsom blogg selv, særlig liker jeg de sammenlikningsinnleggene dine så klart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg