Fremdeles vinter

Jeg er ikke så glad i vinter. Det tror jeg de fleste har fått med seg. Men jeg må innrømme at når sola skinner, himmelen er blå og trærne er pyntet med hvit, tung våt snø som har frosset til is, ja så er det vakkert.  

Bildene er tatt på en av hundelufteturene i går. Det er nesten som å vandre rundt i et eventyr-landskap.  Magisk stemning.

Jeg deler også bildene for at mennesker med kun et lite snødryss nå og da kan se at det er full vinter andre steder i landet.
Ringerike og Vågård er ikke noe “snø-høl”. Det finnes mange steder med langt mer snø enn her. Det er januar. At det er nok av snø her er slik det skal være.

Jeg deler også bildene for at folk skal forstå at når jeg som ikke er så veldig glad i vinter vandrer rundt i disse snømassene virker våren litt langt unna. Da er det lov å innimellom bli litt lei når det kommer nok en snøbyge. Det ventes to dager hvor det snør til uka, og neste helg har temperaturen tenkt å krype under minus 10 igjen, skal vi tro meteorologene. (sukk).

 

6 kommentarer

Siste innlegg