Fretexfunn

Måtte en tur innom Fretex i dag og siden jeg var på de kanter. Dere som kjenner meg vet jo at jeg er litt svak for gjenbruk. Og i dag som så mange ganger før fant jeg noen skatter.

Sånne glass-kakefat med lokk, får man egentlig nok av det? Det her er lite, jeg har ett stort et fra før. Måtte jo dra sporenstreks innom nærmeste konditori etterpå for å kjøpe kaker så jeg kunne ta bider hvor kakefatet virkelig kom til sin rett.

Denne koppen måtte og bli med hjem. Totalt unyttig for jeg drikker stort sett av krus, og da er mottoet jo større jo bedre. Men se da!  Et ikke det den perfekte kaffekopp for “Røde Brit”?  Og med kaffe behøver ikke koppen bestandig være så stor.

Jeg har lenge vært svak for engels porselen.  Og disse tallerkenene måtte bare bli med hjem. Middag for to!

Såpekopp til å skru fast på veggen på hytta. Retro så det holder.  Jeg liker retro.

Og mens vi er i retrohjørne,  to kurver til å skru opp på veggen og sette blomsterpotter i. Vil gjøre seg bra ute på den turkise leveggen på terrassen. Mulig de bare må skifte farge først. Hva med rosa?

Alle disse herlighetene kostet tilsammen litt over 200 kroner. Det er gøy med shopping på Fretex…

16 kommentarer
    1. Enig med alt. Elsker alt! Dette er ting jeg kunne handlet selv uten den såpekoppen for den hytta har jo ikke jeg 🙂 Men en dag…Går alltid innom slike butikker! Den koppen var lekker. Kan bruke til det meste. Små blomster, telys og til og med kaffe! Hehe..

    2. Rød kopp til røde Brit er perfekt! Hadde ikke passet til meg.
      Jeg liker også retro, men er ikke så glad i såpestykker lenger. Flytende såpe er mer min greie.
      Kakefat med glasslokk derimot! – Jeg har ikke et eneste ett, men det er jo så lekkert, at det skal jeg jammen begynne å kikke etter når jeg er innom en bruktsjappe. Og så kan jeg prøve å bake noen kjempesøte kaker som kan ta seg ut inni der🍰🧁🍰

      1. vi har og flytende såpe, men jeg tenkte på det provisoriske badet på hytta kunne det ligge et stykke med olivensåpe, mest som dekor..
        Kakefat med lokk er lekkert.

    3. Er ikke glad i kaker i det hele tatt,salt og surt godteri derimot og lakris😍 men den der så skikkelig fristende ut😋😊

    4. Veldig fine ting du hadde fått fatt i da! Den koppen var jo et funn. Har aldri vært glad å gå i bruktbutikker men nå er det en like i nærheten der jeg bor så har begynt å gå innom av og til. Man får da være litt nysgjerrig

      1. Det er veldig forskjell på bruktbutikker. Fretex på Åssiden er ryddig, ren og flink til å plassere og sortere ting slik at det kommer til sin rett, ikke bare står på overfylte hyller.
        Er det for sjabby og rotete i bruktbutikkene snur jeg fort i døra. Men Fretex er som regel veldig bra.

    5. Jeg har akkurat likt fat med lokk! Men jeg bruker det ikke til kaker, har diabetes….men pleier å ha en edamerost under lokket, praktisk og fint på bordet 😊

    6. Åh, så mye fint! 🙂 Beste jeg vet å gå i bruktbutikker/loppemarkeder o.l. på jakt etter spennende og nyttige ting! Idag var jeg faktisk innom en og fant en kjøkkenstol jeg har vært på jakt etter (Ingolf til Ikea). De hadde bare èn, men satser på å finne flere etterhvert. Det ble også med to dype tallerkener, som faktisk passer i oppvaskmaskinen, – ikke alle fasonger går der nemlig… De hadde flere, så får ta en tur igjen en dag etter resten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg