Frisk og rask

Magen roet seg utover dagen i går, og i dag er jeg frisk og rask og klar for å gjøre en innsats på jobb. Frokosten er inntatt, matpakke fiksa og handlelista skrevet.  Ikke har det kommet snø i løpet av natta heller så jeg slipper å grave frem bilen, men 6 minus betyr vel at jeg må forvente en runde med is-skrapa.

Etter jobb har jeg tenkt å lete etter julemarsipan. Det må da være mulig å oppdrive litt julemarsipan i Hønefoss i romjula? Kom gjerne med tips hvis noen vet hvor jeg kan finne marsipan. Tar gjerne i mot tips på hvor jeg finner kransekake og, for den vi hadde fikk bein å gå på. Nå er det bare smell-bong-bongene og et par norske flagg igjen.

Det er ikke bare kransekake og julemarsipan vi må klare oss uten i Drømmehuset denne morgenen. Lokalavisa kommer ikke med noen papirutgave i dag.  Noen har hacket A-media, og det betyr at de ikke klarer å få avisstoffet sitt fra nett til papir. Er ikke så farlig for meg, men for Gamle Gubben Grå er papirutgaven av lokalavisa en viktig del av frokosten.

Harde tider i Drømmehuset, som dere forstår.  Nå må jeg slenge på meg ytterklærne å komme meg ut og tjene til mat, brød og tak over hodet. (Eller marsipan, kransekake og lokalavisabonnement)

16 kommentarer

Siste innlegg