Frokost

Her er et bilde av frokosten min her om dagen. Fristende ikke sant? Egentlig ble disse tertene laget til dessert dagen før, men siden det ble igjen en tertebunn tok jeg den til frokost.

Tertebunnen er laget av:

4 ss smør

1 ts kanel

1 klype salt

1 ss honning.

150 g havregryn

100g kokos

Smelt smøret. Bland i hønning, kanel og salt. Bland så i havregryn og kokos.

Klem deigen ut i små terteforner, og godt opp langs kanten.

Stek de 15 minutter på 175 grader.

Avkjøl de helt, og fyll de med vaniljeyoghurt og friske bær rett før servering.

 

4 kommentarer

    1. Du har helt rett, jeg er ikke begeistret for vanilje. Men det var det det sto i oppskriften. Yngste Sønn liker vanilje.
      Deigen er nok til 6 porsjonsformer, eller en stor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg