Her er et bilde av frokosten min her om dagen. Fristende ikke sant? Egentlig ble disse tertene laget til dessert dagen før, men siden det ble igjen en tertebunn tok jeg den til frokost.
Tertebunnen er laget av:
4 ss smør
1 ts kanel
1 klype salt
1 ss honning.
150 g havregryn
100g kokos
Smelt smøret. Bland i hønning, kanel og salt. Bland så i havregryn og kokos.
Klem deigen ut i små terteforner, og godt opp langs kanten.
Stek de 15 minutter på 175 grader.
Avkjøl de helt, og fyll de med vaniljeyoghurt og friske bær rett før servering.
4 kommentarer



Så deilig. Dette så virkelig delikat ut. Nydelig frokost eller dessert! Og havregryn er sundt! Og bær burde man spise mer av ja.
Dette var både godt og enkelt. Og ja. det gjorde seg godt på bildet og. Kokos og havregryn sammmen var veldig godt.
Trodde ikke du likte vanilje?? hehe
Om dette er en porsjons størrelse eller deles den med flere?
Du har helt rett, jeg er ikke begeistret for vanilje. Men det var det det sto i oppskriften. Yngste Sønn liker vanilje.
Deigen er nok til 6 porsjonsformer, eller en stor.