Fruktfat

Du var ikke akkurat noe fruktfat sa en fyr til meg en gang på det glade 80-tallet.
Vel, han var ikke mye til bordpynt han heller. Tjue år eldre enn oss jentene rundt bordet var han og.
Så med et par velplasserte setninger sendte jeg han videre på sin søken etter kvinnebekjentskap.

Vil du derimot ha noe å pynte bordet med i jula hva med å herme litt fra denne ideen jeg fant i en av interiørbladene jeg til stadighet drar hjem.
Jeg innrømmer gjerne at fatet jeg falt for bildet av var finere enn jeg klarte å få det til her. Burde hatt et stettefat i stedet for en bolle på stett. Men man tager det man haver.

Det å blande klementiner og røde julekuler gir et fint og julete fruktfat.
Her trenger du ikke går for de mest eksklusive kulene. Du finner sikkert noen på salg på en av billigkjedene hvis du ikke har noen å avse i juletrepynten.

 

 

5 kommentarer
      1. Jeg var ikke direkte høflig tilbake. Men ja, når jeg tenker på det i ettertid er det utrrolig hva en mann i førtiårsalderen kan si til en ung jente i slutten av tenårene.

    1. Det ble flott. Aldri tenkt tanken. Hadde også vært fint med en liten lys-lenke på dette fatet.
      Ditt var flott og det gjør seg i Drømmehuset.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg