Fuglehus ferdig

Jeg har jo messet ganske mye om dette fuglehuset jeg har drevet og snekret her på treningsleiren. I dag kunne jeg stolt bære det ut fra snekkerverksted. Nå er det s ferdig som jeg får det her. Jeg skal beise det når jeg kommer hjem. Kanskje og få på noen flere detaljer.

Det har blitt laget mange fine fuglehus, eller dukkehus som vel flere av de kommer til å bli brukt som. Det er rekkverk, noen, trapper og møbler. Dører og sprosser i vinduene. Piper og peis. Bare fantasien har stoppet folk, og kreativiteten har vært stor.

Vel, jeg har hele tiden tenkt at mitt skal være fuglebrett med mat til småfuglene. Men det hadde jo vært moro med noen små detaljer….  Jeg har og hele tiden sagt at mitt hus er ei gammel seterbu eller tømmerhugger-koie. Så noe steikeovn og luksusonventar skal jeg ikke ha.

Når jeg tenker meg om, så er vel slike detaljer og småplukk egentlig mye mer min greie enn selve snekringa. Så kanskje må jeg fortsette prosjektet litt når jeg kommer hjem.

12 kommentarer

Siste innlegg