Full narkose…..

Overskriften kunne jo tyde på at dette skulle handle om sykehushverdagen min. Eller kanskje i hvilken tilstand jeg mener ledelsen er i når de tar noen av sine beslutninger.  Men jeg kunne da ikke finne på å skrive samfunnskritiske innlegg om egen arbeidsplass!   Nei, det er selvsagt Kokkejævel som har vært i full narkose..  For som jeg tippa på i går, handlet neste innlegg fra kokken om skulderoperasjonen hans.

Kokkejævel har hatt kroniske, uutholdelige smerter i en 15 års tid. Men fordi han er en mann, og til og med en arbeidende mann, har han ikke klart å finne en dag som passet slik at han fikk lagt seg under kniven.
Men i går tok han seg altså endelig tid og råd.

Og han er jo en toppblogger av rang, så den første selfien tar han så fort han er klar i sykehusskjorte og bokser.
Den neste når han har fått på seg operasjonshette og kommet seg opp i sykehussenga.
Eller rettere sagt to, ett med og ett uten operasjonshette.
Det første han gjør etter å ha våket av narkosen er selvsagt også å ta en ny selfie.
Jeg er i grunn litt lei slike pasienter som skal ta selfier til stadighet mens jeg driver og undersøker dem.  Hindrer effektiviteten også til tider.  Det er ikke bra. At pasienter hindrer effektiviteten i helsevesenet mener jeg.  Vanskeliggjør å nå målene i måltavla og overskuddet på bunnlinja på den måten.
(Sorry, glemte at jeg ikke skulle skrive systemkritisk om helsevesenet, er så lett å tråkke noen på tærne.)

Kokkejævel er i det minste fornøyd med effektiviteten på Klinikk Alta.  Det eneste han har å sette fingeren på er at det ikke var trompetfanfarer da ha kom inn døra. Og at det heller ikke var noen som gikk foran og strødde roseblader da han ble eskortert fra venterom til operasjonsavdelingen.  Skjerp dere Finnmarkssykehuset!  Jeg kjenner Administrerende Direktør der oppe. Jeg kan ringe å klage for kokken. Det er ikke bare ho Gerd Liv som har mektige venna…

Kokkejævel svarte så godt han kunne på legene og sykepleiernes spørsmål.  Han hadde på forhånd bestemt seg for ikke å lyve om vekta, men erkjenne hvert eneste gram. Han mente det var lurt, siden perioden hadde planer om å kutte i han.  Nå tror jeg de fleste helsepersonell tar disse opplysningene som omtrenteluge størrelser. Både antall kilo og antall sigaretter er tall pasientene har det med å ta litt lett på når det kommer til realitetsformidling.  Og kokken. En ting er perioden og kniven hans hvis du har glemt å oppgi de siste 10 kiloene. Jeg ville og ha oppgitt riktig vekt til anestesilegen, han som ordner med bedøvelsen. Det skal litt mer til for å legge en hest i narkose enn en chihuahua….

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg