Geiteramssaft…

For ett år siden eller to fortalte noen meg at de laget saft av geiterams. Jeg fikk se bilder SV en saft i en særdeles nydelig rosa farge. Dette har jeg hatt lyst til å prøve siden da. Men sommer ble høst og Geiterams sesongen tok slutt uten at det ble noe av. Men i år, i år skal det bli saft!

Like ved Drømmehuset har de hugget ned en god del skog. Området har ligget der noen år nå og ventet på at noe dksl skje. Regner med det er rn utvidelse av industrifeltet som er på trappene.

Vel om det ikke dukker opp stort annet der så har Geiteramsen virkelig okkupert området. Så I dag tok jeg med meg Charlie Chihuahua og gikk dit for å plukke blomster.

Jeg trengte ikke akkurat lete etter blomster. I løpet av en halv time hadde jeg plukket et handlenett fult. Da har jeg regnet med den tiden jeg snakket med e  hyggelig dame som kom forbi.

Svar det hjem og rense blomstene fra stilkene. Det gikk greit når jeg fant en teknikk, og 2 liter blomster ligger nå klar og venter på neste steg i prosessen. Trenger litt mer sukker og litt sitronsyre før jeg kan fortsette  så det får vente til jeg har vært på butikken. Men den verste jobben er over, plukking og ikke minst rensing.

Er veldig spent på om jeg får til dette slik jeg håper. Svaret på det kommer om noen dager, så det er bare å følge med!

8 kommentarer

Siste innlegg