Gjemsel i natten….

Da vi overtok Charlie Chihuahua var han ikke vant til å være i sofaen. Sa den forrige eieren.
Dette bildet ble tatt første dagen han var her.  Hvor lenge tror dere det tok før dyrevennen Gamle Gubben Grå hadde den søte, lille, bedende fyren på fanget?  Riktig 2 timer.

Da vi overtok Charlie Chihuahua var han vant til å sove i buret sitt,  Sa den forrige eieren.
Og det gjorde han også fint de to første nettene her.
Men så fant Charlie ut at vi andre sov sammen på ett rom, eller i det minste Kjøteren, Gamle Gubben Grå og jeg.
Så da ble det piping og skraping på dør.
Og jeg mitt dumme naut åpnet døra og løftet Charlie med meg oppi senga.
Og der har han sovet siden.

I går lå jeg og Charlie Chihuahua tett sammen på sofaen i stua da Gamle Gubben Grå gikk for å legge seg litt over klokka 22. Charlie Chihuahua hoppet da ned fra sofaen og gjorde det klart for meg at nå var det på tide at vi fant senga.
Vanligvis pleier Charlie å bli med meg på badet om kvelden, og så løfter jeg han med meg inn på soverommet.
Han er ikke så glad i å bli løftet,, men greier ikke hoppe opp i senga uten hjelp.
Men etter at jeg ved et uhell nesten klemte han i badedøra her en dag, er han vanskeligere å få med på badet. Chihuahuaer er ikke så store, og jeg hadde ikke sett at han kom etter meg inn på badet da jeg bare skulle inn med ei shampoflaske og snu.
Så de siste kveldene har jeg latt han gå inn på soverommet, og så forsøke å få tak i han der.
Det har gått med blandet hell.
I går var det ikke snakk om å få tak i fillebikja som gjemte seg midt under senga.  Så jeg la meg,.  Da er det klynking og skraping på sengekanten, og når jeg bøyer meg for å løfte han opp er han under senga igjen.
Så henger jeg ut over sengekanten med hendene famlende under senga, får tak i noe pels, håper det er Charlie og ikke en hybelkanin …Den har tenner og knurrer. Mest sannsynlig ikke kanin. Den biter. Jeg gir meg.

Jeg snur meg og forsøker å sove.
Ny klynking som blir høyere og høyere.
Jeg står opp, bøyer meg mot hunden på gulvet, som piler under senga igjen.
Denne øvelsen gjentar seg tre ganger. Altså fra liggende, opp i sittende, videre opp i stående og så bøyer j seg helt ned. Siste gangen slippes det en liten fanfare fra det punktet som er høyest når jeg står slik fremoverbøyd.  Charlie Chihuahua blir ikke mer samarbeidsvillig av det.

Etter en times med å leke gjemsel lar Charlie seg endelig fange og det blir rolig på soverommet.

I det minste for et par timer.
For da er det piping og skraping fra Charlie igjen. Denne gangen for å få komme ut av senga og ut av soverommet.
Jeg slipper ut hunden og går på do.
Charlie Chihuahua spurter mot utgangsdøra. Han må og tre av på naturens vegne tydeligvis.
Innen jeg er ferdig på do, har han gjort det han måtte på dørmatta…

Jeg slipper han likevel ut i hagen.
Der tar han seg god tid, mens jeg står naken i den åpne utgangsdøra og venter.
Bra det ikke går så mange naboer forbi sånn rundt 01.30 en tirsdags natt.
Og det er litt kaldt å stå der i friluft en ti minutters tid.
Godt da å finne varmen i senga igjen.

l 3 timer .
Og så var det påan igjen.
Jeg dunker liv i Gamle Gubben Grå, og gjør han samtidig  oppmerksom på at det ligger en hundedritt på dørmatta så han ikke tråkker på den.
Fin start på dagen, kjære?

Innen hunden er ferdig med sin andre luftetur i natt har klokka passert  05.00. Det er under en halv time til klokka ringer.
Like greit å starte dagen.

3 kommentarer
    1. Tenker Charlie Chihuahua er glad han kom til dere, – høres ut som et mye bedre hundeliv enn der han kom fra. Skjønner forøvrig det er litt slitsomt med sånne netter, men greit å si ifra at han måtte på do.😊

    2. Jada Helt greit å gi beskjed.
      Og han var nok litt mye i det buret der han bodde før. Jeg er han hund. Liten, men 109% hund. Har klart seg bra ute på turer i hele vinter. Hatt dekken på de kaldeste og våteste dagene, men ellers har det gått greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg