Gjentok suksessen

Det var så fint på skauen i går. Vannet var så deilig og roen senket seg i meg. Sov godt i natt gjorde jeg og. Var ikke oppe en eneste gang.

I dag har jeg vært hos Fastlegen, handlet og prøvd å fått gjort litt husarbeid. Men har vært sliten. Blodsukkeret er hardt, og varmen gjør ikke formen noe bedre. Har aldri tålt sterk varme så godt.

Eldste Sønn kom til middag. Han hadde badebukse med, og lurte på om vi ikke kunne dra og både etter middag. Selvsagt kunne vi det! Så da middag og dessert var vell fortært og vi hadde fått skravla fra oss fyllte vi bilen med hunder og badetøy og dro av sted. Ja, til og med Gamle Gubben Grå tok på seg badebukse. Eldste Sønn gjorde store øyne. For selv om han er godt over 20 år er det ikke mange gsnger, hvis noen, han har sett sin far både.

Vi dro opp på hytta og badet og koste oss til sola gikk ned og skyggene ble lange. Ja, Gamle Gubben Grå badet faktisk han og. Et sikkert tegn på at det har vært en VARM dag.

På veien hjem ble vi belønnet med en fantastisk solnedgang.  Nok en fin kveld.

5 kommentarer
    1. Sånn så solnedgangen ut på fargene her også. Jeg satt på verandaen , fordi temperaturen var mer levelig utendørs om kvelden enn inne, og knipset himmelen.
      Jeg tåler dårlig slik varme selv nå. Det er kommet med alderen.
      Jeg husker ikke helt sist jeg badet, men jeg lurer på om det var i begynnelsen av oktober måned for mange år siden. Nei, jeg er ikke isbader. Det var sommertemperatur i feil måned noen dager, så jeg og yngste datter badet bare for å ha gjort det i oktober måned. Vannet var ikke akkurat varmt, men slett ikke av det mest iskalde slaget heller.

      1. I den første delen av barndommen min bodde vi 100 meter fra en populær badestrand. Jeg tok alltid første badet før 1. mai (ellers var man pyse) og badet så lange temperaturen tillot det. Tror ikke jeg badet i oktober noe år, men det er ikke godt å si.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg