God grunn….

Jeg var skuffet i går da SV sin representant gikk i mot eget parti og stemte for at Ringerike sitt høringssvar skal være at Viken bør bestå.  Jeg visste at journalisten fra lokalavisa hade kastet seg over han straks etter voteringen, og var spent på å lese hans begrunnelse.

I dag er jeg ikke like skuffet. Det har ikke så mye å si hva Ringerike måtte skrive i sitt høringssvar. Det som betyr noe er visst hva representantskapet i Viken AP vedtar en gang i neste uke hvis jeg har forstått saken riktig.  Jeg håper og tror fremdeles at Viken blir oppløst.

Likevel var jeg spent på SV representanten sin begrunnelse i avisen.  Han sier at han måtte stemme i tråd med sin overbevisning.  Greit nok, men burde han ikke ha klargjort sitt standpunkt for egen gruppeleder i forkant av voteringen? Er ikke det mest realt ovenfor eget parti?

Overbevisningen sin begrunner han relativt tynnt. Selvsagt behøver han ikke forklare stemmegivningen for lokalavisa eller for meg for den del, men jeg tror ikke det er det som er problemet. Han virker ikke negativ til å snakke med pressen. Heller tvert I mot.

Ja ja, lokalpolitikk er noen ganger relativt underholdende

 

 

2 kommentarer
    1. Vi må da tru på at Viken blir oppløst. Ellers tror jeg Senterpartiet får problem med å sitte i regjering. Merkelig oppførsel av SV politikeren. Han burde vel ha avklart dette på forhånd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg