God morgen!!

Jeg er ikke noe utpreget morgenmenneske. Har ikke noe problem med å stå opp, er som regel oppe rundt klokka 6, men la meg få starte dagen litt sånn i slow-motion. Sånn som starter arbeidsdagen med et sprudlende “God morgen!!” er bare irriterende.

Derfor var det så befriende å lese dagens Bunnblogger, Kjeftesmella. Hun startet gårsdagen med et gjesp. Et gjesp før hun tørt konstanterer at når hun skriver blogginnlegget rundt klokka 9 en søndag morgen er noen alt ferdig med fjellturen eller dagens joggetur, har tatt morgonbadet og nytt morningen.  KKjeftesmella bare har fått rota seg ut av senga og fått i seg kaffien. Grei start på dagen spør du meg.

Kjeftesmella fortsetter med at det ikke er det flotteste været, men i grunn fint turvær.  Det er som du fornemmer at hun sitter litt sånn halvtrøtt og prøver å finne ut hva hun skal bruke dagen til.

Så fortsetter hun med at hun har ikke vært på fjellet på lenge, et par øyeblikk kan man forvente at hun skal skrive enten at I dag skal hun til fjells eller komme med en trade om hvordan hun savner fjellet og hvorfor hun ikke har vært der i det siste.

Men neida, Kjeftesmella slår bare fast at hun har mistet lysten på fjellturer – uten å gi noen begrunnelse på hvorfor. Hva har vel vi som leser bloggen med det?

Hun skal snart gå seg en tur langs veien – og jeg holdt på å legge til hvis hun gadd. Høres ut som en deilig, lat søndag.

Hun avslutter med å si at hun elsker de lyse sommerkveldene. Kanskje er det alt som skal til en søndag i slutten av juni. Ta seg tid til å nyte sommerkvelden.

7 kommentarer
    1. He-he 🙂 Kjeftesmella skriver ofte sånn. Herlig ærlig om hvordan hun har det. Og jeg likner ganske mye, bare at jeg bor i byen. Orker ikke de store sprettene til vanlig. Rusle litt, ja absolutt. Men fjellgeit kun i feriene… Hun har en lugn måte å skrive på, og nyter livet sitt som det er, slik vi alle burde. ENTEN det er med hopp og sprett, eller med litt mer slowmotion. Enhver har sin måte 🙂

    2. God morn til deg også, her er det en sånn slow motion morgen. leser blogg og drikk kaffe, før avisene.
      Lag deg en snaisen dag

    3. Jeg er egentlig sånn type som kan stå rett opp av sengen og si GOD MORGEN!
      Men liker å kose meg med kaffe og slappe av når jeg har fri..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg