God (?) morgen…

Det er vel typisk! Jeg var så trøtt i morges klokka 05.40 da Kidd begynte å pistre og pipe inne på soverommet. Når jeg ikke straks lystret hoppet han opp i senga for liksom å få vekket meg skikkelig. Jeg kom meg opp av senga mer sovende enn våken sånn rundt 05.46. Når gamle hunder virker desperate er det best å lystre.

Jeg kastet et surt blikk i retning den andre halvdelen av ektesengen. Hvorfor våknet aldri Gamle Gubben Grå av desperate hunder? Eller hvorfor ble han alltid rolig liggende mens han tenker Det fikser kjerringa? 

Hans halvdel av senga var tom. Ikke rart Kidd var desperat. Gamle Gubben Grå hadde gått ut av soverommet uten å ta han med. Ja han hadde til og med lukket døra så han ikke kom seg etter.
Det var ikke pene tanker jeg tenkte om mannen i mitt liv da jeg åpnet soveromsdøra og tuslet inn på badet. Når jeg først hadde stått opp kunne jeg jo like godt tømme blæra.

Jeg returnerte ikke til soverommet. Det var likevel straks på tide å starte dagen. Charlie Chihuahua hadde også stått opp sa jeg da jeg kom ut av badet. Yngste Sønn sto opp og dro på jobb. Huset våknet liksom til liv.

Nå, en time senere sover Charlie Chhihuahua under skjenken. Jeg hører han snorker. Kidd har krøllet seg sammen i hundesenga si og Gamle Gubben Grå har krøllet seg sammen under pleddet på sofaen. Tipper han og tar en liten lur. De har jo fått vekt kjerringa og fått i gang henne.

Jeg sukker og lurer på om jeg skal dra på butikken nå med en gang.
Vi har ikke mer Bremykt, og tørt brød med kjedelig pålegg uten snev at “smør” bidrar ikke til en god start på dagen. Er egentlig litt usikker på om vi har så veldig mye pålegg i det hele tatt når jeg tenker meg om. Noen få skiver med salami og muligens en skive svartpølse…

Tekopp og frokost får vente. Her må det handles skal kjerringa få en frokost som ikke gjør henne enda mer gretten.
Så får jeg heller lure meg til en strekk på sofaen litt senere i dag når jeg får huset for meg selv.

6 kommentarer
    1. Ta en strekk senere du 🙂
      Er visst tomt her også – men jeg klarer meg med en skål havregryn, rosiner og en dæsj melk. Handling får gjøres senere på dagen 😀

      God ny uke til deg!

    2. Hei og god morgen!
      Hvis du tenker etter- var det ikke slik da barna var små også, at det var du som våknet da de gråt?
      Det var slik hos oss, i alle fall. Slik er et med små barnebarn også, det er vi bestemødrene som våkner. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg