Gøyal dag på torget.

Rett ovenfor Sykehusets venner, med Pensjonistpartiet i ryggen og Fremskrittspartiet på vår høyre side var Rødt godt plassert på Ringeriksdagen. 1. lørdag i september  fylles torget i Hønefoss av alt som kan krype og gå av organisasjoner, politiske partier, næringsliv og ja alt du kan tenke deg og litt til. Et flott arrangement hvor man virkelig kan få markedsført seg.

Været ga oss sommertemperaturer og sol i september, og folk møtte villig opp. Jeg har snakket på utpust og innpust om alt fra eldreomsorg, via Eikli skole til hvordan vi skal få laget boliger ungdom i etableringsfasen har råd til. Jeg har delt ut haugevis med valgbrosjyrer, og fått stort sett hyggelige tilbakemeldinger tilbake. Jeg har blitt fortalt at de har stemt på Rødt, eller at de har gitt meg en “slenger”. Jeg har kort sagt kost meg på torget i dag.

Joda, jeg har hørt noen kommenterer om solbriller, men det var bare en som regelrett skjelte meg ut. Jeg har blitt beskyldt av Fremskrittspartiet sin representant for å prioritere gangbru før sykehjem, og ga til svar at han prioriterte nytt rådhus før det samme sykehjemmet.

Lokalavisa hadde ordfører duell med de tre partiene som har størst mulighet for å få ordføreren. Elsket redaktøren da hun forsøkte å få Høyres Ordførerkandidat, min gode venn Runar, til å forklare forskjellen på et rådhus og et kommunalt administrasjonsbygg. Jeg ble ikke noe klokere av svaret hans. Det tror jeg ikke kommer av min intelligens, for redaktøren hadde visst det samme problemet.

På spørsmålet om hvilke partier de kunne tenke seg å samarbeide med etter valget kom det bare ulne svar. Arbeiderpartiet kunne samarbeide med mange, men var rimelig trygge på at de kom til å ha ordføreren. Høyre kunne samarbeide med alle unntatt Rødt og SV. Vel, vi gråt ikke over den beskjeden. Men de kunne heller ikke tenke seg å nøye seg med varaordfører. De ville helt klart ha ordføreren. Jeg håper inderlig at vi klarer oss med bare en ordfører i neste periode.

Jeg har virkelig kost meg på torget i dag!  Det beste av alt er at i dag har jeg fått så mange positive tilbakemeldinger at heg begynner å tro på at vi skal gjøre et greit valg. Kanskje klarer vi 5% og får inn tre stykker I kommunestyret. Jeg har trua!

 

4 kommentarer
      1. Jeg har kost meg. Og Ringeriksdagen er helt spesielt Vi har stand som sild i tønne. Ikke bare på torget men og i flere av sidegatene. Jeg aner ikke hvem alle var. Jeg så man delte ut alt fra is-skraper til gratis nakkemassasje.
        Det var alt fra LO til malerklubben. Soppforeningen og Toyota. Hele bredden.
        Der hadde du likt deg.

          1. Det beste av alt er at det ikke er en dag for kjøp og salg, men for profilering. Man får smaksprøver, reklamemateriale og informasjon men jeg tror ikke det var noen som solgte noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg