Gratulerer med dagen…

 

Da har jeg vært og hørt dagens første apell. En flott apell holdt av Jørn Inge Frøshaug. Han er leder i Hole Arbeiderparti, så vidt jeg har klart å google. For meg var han ukjent,, selv om jeg visste at jeg hadde settbilde av han tidligere.

Appellen tok utgangspunktet i kamper arbeiderbevegelsen fremdeles må kjempe. Det er så lett å tro at 8 timers dagen og arbeidsmiljøloven er rettigheter som er kjempet frem en gang for alle. At kampen om pensjon ble avgjort på 60 tallet, og at vi nå kan lene oss tilbake.  Slik er det jo ikke.

Med utgangspunkt i støtta bak seg, bautaen over de på Ringerike som falt under 2. verdenskrig, snakket han om kreftene i samfunnet som maner til mer fremmedfrykt, mer fremmedhat. Om Reset og om kommentarfeltene.  At de kreftene også er til stede i vårt nærmiljø.

Flott appell. Fint vær. Fin korpsmusikk. Og hyggelig å hilse på kjente, Ikke minst å hilse på en tidligere kollega som gikk av med pensjon for fire år siden.  Lenge siden jeg har sett henne.!

Nå må jeg stresse videre.  Det er flere arrangementer jeg vil ha med meg.  Ha en fortsatt fin 1. Mai.

Vi blogges

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg