Hagearbeid

Siden jeg hadde de røde hsgehanskene på tok jeg en runde i hagen. Lukte litt i noen bed, klippet ned visne pioner og så over tingenes tilstand. Det var ikke så ille som jeg fryktet.

I bedet på forsiden av huset, mot veien, brer rosene seg godt ut over.  Masse knopper, og masse blomster. Disse tofargete har virkelig bredd seg masse. De er nydelige. Bun6ndrkkende roser er en fantastisk oppfinnelse.

Måtte jo en runde i kjøkkenhagen når jeg først var i gang.

Spiste det første modne jordbæret. Det gikk så fort at jeg ikke rakk å ta bilde av det en gang før det var borte.  Det smakte himmelsk!

Var spent på squashplantene. Jeg har sett de blomstrer villig. Til min store glede var det tre squash som var klare til plukking, og flere følger snart.

 

6 kommentarer
    1. Godt at du kommer deg i hagen, fin rekreasjon det…
      Og litt av noen størrelser på de squashene. Jeg har mest glede av tomatene som er blitt mange innendørs. Utendørs har jeg måtte fjerne salaten,og det lille jeg hadde av broccoli. Heldigvis hadde jeg spist mye salat , men nå var snegler kommet til. Og jeg som dekket så godt…
      Om det blir gulrøtter og pastinakk får jeg se senere…

    2. Fine squash du har da!
      Jeg vil gjerne ha salat og diverse, men er så kjedelig å luke ugras. Grønne fingre har jeg ikke.. kanskje jeg må kjøpe meg sånne fine hansker, og bli inspirert! Har salat og noen jordbærplanter og jordskokk.. Og sådde like så godt blomster i den andre kassa..
      Jeg lurer på en ting, hvordan kan for eks Mette Ask, som ikke har publisert noe innlegg siden 10. juni, ligge så høyt på bloggtoppen?
      Jeg må bare innrømme at jeg venter spent på neste innlegg…hva skjer der liksom…
      Men enn så lenge leser jeg jo din blogg da, førstevalget mitt det..og så kom jeg på Aud Marit sin blogg i kveld, ei stund siden sist jeg leste der. Hun hadde fått voldsom allergisk reaksjon på vepsestikk, ble henta i ambulanse.
      Han gubben din er nå morsom og..måtte jo le litt..luker ikke ugress med beina..Uff jeg hater å luke..har et (hadde ihvertfall) et bed m stauder i, ser ut som en jungel foran trappa våres..Men ble litt inspirert av deg da, så skal kjøpe meg fine hansker, og finne fram greipet, for det må jeg bruke for å komme til bunns i bedet.. Ta ut alt, rett og slett..Ønsker deg ei fin uke!

      1. Hvis du setter i gang med grepet er du flinkere enn meg. Har ikke lest Mette Ask på en stund. Men sikkert mange som er inne for å se om det har kommet noe nytt. Slik blir det jo klikk av.
        Aud Marit derimot er jeg innom oftere. Hin har jeg møtt en gang. Hyggelig dame.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg