Hektisk morgen

Middagen er spist. Det var Musaka, sånn pakke fra Toro. Steke lammekjøttdeig og koke opp pose med potetskiver og krydder.  Tok ikke bilde, men det var mer enn godt nok som middag på en ganske vanlig onsdag. Om et kvarter må jeg hoppe i dusjen, skal på møte i Rødt.

Dagen startet relativt tidlig. Tror jeg sto opp rundt 05.30. Fikk ikke sove.
Var på matbutikken da den åpnet klokka 7. Vi var tomme for både Bremykt, brød og te. Da blir det i grunn litt kjedelig frokost i Drømmehuset.

Etter frokost bar det ut i Guds frie natur. Charlie Chihuahua og jeg.  Vi trasket et par kilometer, og også i dag var soppkurven med og i den havnet både flere smørsopp og matrisker.
Rakk tilbake til bilen i tide før regnet satte inn.
Flaks sa Severine Suveren, for jeg var overhode ikke kledd for regn.

Den tidlige morgenen gjorde at det ble en rast på sofaen med strikketøy etter at soppen var rensket, samkokt og fryst ned.
Regner med at jeg skårer noen husmorpoeng nå.
Og ja, det er også jeg som har stått for middagslaginga og oppvask.  Enda flere husmorpoeng.

Nei, nå må jeg hoppe i dusjen.  Vi blogges!

 

6 kommentarer

Siste innlegg