Helgens planer

Hei fineste dere! Er det noen av dere som føler dere rare, sånn som Isabell Raad der øverst på bloggtoppen? Jeg har det helt OK, på en 24. plass.  Krabbet meg litt opp fra gårsdagens 28. plass.
Men nå har jo jeg hatt en avslappende ferieuke bak meg, og begynte ikke med hektisk aktivitet før på fredag.  Og vet dere hva det beste er? Jeg har nok en deilig ferieuke foran meg!

Det er kanskje ikke rart at Isabell føler seg tom, for det har tross alt skjedd utrolig mye i det siste. 71* Nord innspilling, premiere på serien hennes, premierefest, podcast release og valpekjøp for å nevne noe.   Det går liksom litt i hundre her og, men det er blitt en livsstil.  Og jeg er trolig glad for at jeg er tilbake i det hektiske travle livet jeg elsker! Hvem skulle trodd det i februar?
Men selv om jeg elsker det travle livet mitt, er det utrolig godt å tenke på at når jeg bare er ferdig med dagen i dag, så ligger det 7 blanke dager foran meg uten en eneste avtale.  Gjett om jeg skal nyte de!!!

Isabell har planer om å ta det heeeelt med ro. Hun trenger det, sier hun, og jeg tror henne så gjerne.  Det er viktig å slappe av og roe ned mellom de hektiske periodene.  Det har jeg smertelig erfart. Puste ut. Samle opp ny energi. Lade batteriene. Bare være. Men når Isabell sier at hun egentlig liker slike rolige helger aller best, stiller jeg meg litt mer tvilende til det utsagnet.  At hun mener at det er så herlig å bare kunne labbe rundt hjemme i koseklær, se på serier, spise god mat og kose seg i eget selskap?  Hvor er det blitt av party-jenta Isabell som syntes det var kjedelig hvis det ikke var minst to fester per dag – uka igjennom?

Mens Kokken har regjert på toppen må det virkelig ha skjedd ting med Isabell, for når hun lister opp helgens planer høres hun ut som en eldgammel bestemor sammenlignet med meg. Mangler bare strikketøyet!  Hør bare;

🦋 Kose masse med Gucci. Gå turer i finværet, kose oss her hjemme og ha litt valpetrening.

Selvsagt synes jeg det er fint at hun har tenkt å bruke dagene sammen med valpen. Skulle bare mangle når hun har skaffet seg valp.  Ikke minst fint at hun og har tenkt å ta den med ut for å gå tur.  Kom deg opp i marka, Isabell!
Men gå tur og dille med ei bikkje er ,liksom ikke den Isabell jeg kjenner… Det er liksom mer slik kjerringer som meg, kjerringer som har passert 50 driver med.

Jeg rakk ikke noen turer med Charlie Chihuahua i går, det måtte Gamle Gubben Grå ta seg av.

🦋 Lage masse god mat!  Slik fortsetter Isabell lista si.
Dere skjønner hva jeg mener?  Rene pensjonisten, eller i det minste kjerring på 50 +

Jeg hadde også planer om å lage god mat i går.  Langtidskokt oksegryte.  Men da jeg kom hjem etter å ha stått på stand for Rødt, handla mat, besøkt Høvdingen og henta Eldste Sønn og kjørt han hjem til seg selv. Ja da var klokka over 19. Skulle jeg da begynne å lage langtidskokt oksegryte ville vi få middag rundt klokka 22 om kvelden.  Og jeg var sulten! Hadde bare spist en is ute hos Høvdingen  (og ei kjapp baconpølse i brød på en bensinstasjon mellom slaga) siden frokost.

Så da ble det en tur på Tonys  en norsk, libanesisk restaurant i Hønefoss.  Jeg spiste som alltid når vi spiser der Biff chawarma som er en utrolig god libanesisk rett med tzatziki, gyros oreganobrød og libanesisk salat og selvsagt biffkjøtt. Helt nydelig!  Gamle Gubben Grå gikk for Okse indrefilet som blir servert med salat, røsti-poteter og peppersaus.  Som vanlig når Gamle Gubben Grå bestiller biff ute, holdt jeg pusten når maten kommer på bordet.  Han skal ha biffen sin stekt medium-rå, og han er veldig nøye på hva det vil si.  Er man kokk med mange år i bransjen så vet man hva man vil ha.  Men som alltid var biffen perfekt her på Tonys.  Ingen grunn til bekymring. 

Jeg har planer om å lage den oksegryta i dag, og bake kanelboller.  Må bare en tur til Kongsberg på styremøte i Rødt viken først.

Isabell fortsetter voksenlivet litt mer i kjent stil
🦋 Ha hjemmespa!

Jeg har hele uka planlagt at jeg burde ha tatt en fot-maske som jeg fikk av Datteren for en evighet siden. Tviler på at jeg rekker det i helga, men kanskje til uka?  Den ligger der jo blank og ubrukt foran meg.

Videre har Isabell planer om å

🦋 Se på Disney+.

Vel jeg kommer helt garantert ikke til å bruke tiden til å se på nostalgiske tegnefilmer, ikke Derrick, “Der ingen skulle tru at nokon kunne bu”, eller andre pensjonist-serier heller.  TV-titting er ikke det jeg bruker mest tid på.

🦋 Betale regninger.

Jeg tror alle regninger er betalt, så det slipper jeg..

🦋 Planlegge den kommende uken.
Og nå er det litt mer den Isabell jeg kjenner, gor hun skal …..reise bort foret døgn.  Så da går vel litt av planlegginga ut på å finne ut hvem som skal passe valpen mens hun er borte.
Er i grunn litt spent på hvor Isabell skal i disse korona-tider.  Hun kaller det for tiiiidenes shoot og gleder seg skiiiikkelig mye! Dette har oppriktig vært en drøm for meg i alle år.  Slik jeg har lært Isabell å kjenne burde ikke dette være norgesferie liksom…..

Vel jeg vet jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men jeg har altså ingen planer for de neste syv dagene, og ikke har jeg tenkt å ha det heller. Bare ta dagene som de kommer.  Det føles trolig deilig.

Den siste pensjonisttingen Isabell skal gjøre i helgen er

🦋 Tenne masse lys, spise de to Ben & Jerry isene jeg har i frysen og kooose meg til ny Skal Vi Danse sending!

Fortsetter Iasbell Raad med et så kjedelig liv går det med henne som med en tidligere toppblogger, hun raser nedover på lista og snart er det jeg som troner øverst på bloggtopplista.   Jeg lever i det minste et spennende liv.

Men nå må jeg slutte. Det lukter nystekte rundstykker, klokka er straks 8.30. Jeg har tenkt å få meg litt frokost før jeg haster ut døra om en halvtimes tid.

Vi blogges!

 

 

 

8 kommentarer
    1. God morgen…hehe…Vi eldre er det mer fart i om dagen! Vi har jo et liv…
      Deilig mat hos dere da! Slike kvelder er bare å nyte og du har jo ferie..enda en uke!
      Fin tid å ha ferie på egentlig 🙂

      1. Vi startet med å kjøpe slike halvstekte rundstykker til helgefrokosten for et drøyt år siden. Rundstykker og gårsdagens papiraviser. Flott start på søndagene.
        Men i dag må papiravisene vente. NÅ må jeg løsrive meg og dra til Kongsberg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg