Hjemturen

Jeg tok på piggskoa når jeg gikk ned til bilen. Det begynner å bli småglatt her på treningsleiren, og jeg så at det ikke var strødd i bakken ned til parkeringsplassen.  Vel absolutt ikke ha noen knall og fall, selv om jeg vet hvordan jeg skal komme meg opp igjen. Har i grunn reist meg fra bakkenivå mange nok ganger i dag under den sirkeltreninga.

Så var der å koste av all snøen og skrape vekk isen. Det ble jo nesten en ny treningsøkt.  Endelig kunne jeg sette bilen i gear og begi meg nedover til mer siviliserte strøk.

Jeg pleier å stoppe på Myklegaard.  Lunsj, og en liten pause. Da kom jeg på at jeg fremdeles hadde piggsko på beina. Snudde meg mot baksete for å hente frem joggeskoa. Men der var ingen joggesko. De står nok trygt I gangen på treningsleiren.  Vel, sko har jeg hjemme. Der er det så vidt jeg vet verken is eller snø. Det ble ei pølse fra bensinstasjon til lunsj. Hjortepølsr, Løten spesial.

Tåka lå tjukk fra Elverum til Stange. Var ei lita gløppe en 5 minutters tid før det tykner til igjen. Innen jeg kom til E6 var tåka igjen tjukk som graut.

Merkelig nok klarnet det opp når jeg begynte å nærme meg Mjøsa, og når jeg stoppet på rasteplassen rett etter Espa var det tydelig å se at tåka lå på “feil side av Mjøsa”. (Nå er i grunn jeg litt usikker på hva som er feil og hva som er riktig side av Mjøsa, men det er det sikkert noen som kan forklare meg.)

Videre var det fint vær og fine forhold.  Men siden jeg var i fotohumør stoppet jeg igjen på rasteplassen ved Andelva bru.  Det var en idyllisk rasteplassen med klatrestativ, mange bord og krakker å sitte ved, badeplass med rullestolrampe og et utsiktspunkt. Flott sted for å stoppe for å bevege seg litt og ta noen bilder.

Etter stoppet ved Andelva bru kjørte jeg hjem ute  stopp.  Er ikke så mange spennende stoppesteder på resten av veien, og så ikke de helt store fotomotivene.

 

8 kommentarer
    1. Du tar så fine bilder og det er alltid gøy å gå inn på bloggen din. Gleder meg til det hver dag, jeg 😀

    2. Fine bilder! Godt tåka forsvant etterhvert, for ikke noe gøy å kjøre i det! Feil side av Mjøsa avhenger av hvor en bor, hehe.😉 I og med at du har tilbragt mye tid på tidl. Hedmark, så skjønner jeg at du synes vestsida av Mjøsa blir feil side.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg