Hjertevarme…….

Det er blitt orden i rekkene.  Han i boden er atter under meg på bloggtopplista, og jeg har gjeninntatt tiende plassen.  Hadde jeg nå klart å hevde meg over Martine Halvs, Stine Skoli, Ida Wulff og Mat fra bunnen som ikke har kommet med noe nytt hadde jeg vært fornøyd.  At tidsklemma til Ida Wulff og spraymaling av vaskemaskiner liksom skal holde lesertallene oppe i  ei ukes tid er urovekkende. Og ikke går jeg med på at over 5.200 familier hadde Pekingsuppe til middag i går. Så mye andekjøttrester ligger det ikke og slenger i norske kjøleskap.

Doc og Dask har vær og tatt blodprøve og måtte vente i timevis. Tipper det ikke bare har med covid å gjøre, men at forkjølelse-sesongen er i gang.

Vibbedille har latt seg influere, påvirke. Ikke av meg, men av Solliv som for en stund hevdet at Alle bloggere med respekt for seg selv posterbilder av fluesopp.  Jeg hadde ikke sett noen fluesopper på blogg før Solliv kom med dette utsagnet, men jeg har sett mange etterpå.

Vel. den som tror at Vibbedille har kommet seg ut av pysjbuksa og hobbyrommet og ut i skogen for å fotografere fluesopp må tro om igjen. Nei, det er selvsagt strikkede fluesopper Vibbedille viser frem. Ok, fluesopp er fluesopp….

Spis og spar har tips på lavkarbo frokost og lunsj. Her får du oppskrifter på alt fra laksepate’ til granula.
Jeg skal spise lunsj på hotell i dag, og skipper innlegget lett.

Men dette innlegget skulle ikke handle om mat. Det skulle handle om hjertevarme.  Og hjertevarmen er det de to bloggene på toppen av bloggtopplista som står for, eller innleggene deres da.

Mamma på hjul skriver om hjertevarmen hun føler fra lesere og omverdenen varmer og gir henne styrke. I går var det et brev fra en leser og gave til sønnen som varmet. Hun trengte det i går. Den manglende omtanken Byrådet som hadde avtalt å møte Vivian i går, men som valgte å avlyse møtet med få timers varsel ødela nesten dagen.
Når man føler at ingen vil høre på en, at man virkelig må sloss for å bli hørt i systemet. Når man må sloss og bruke krefter på å få leve et så vanlig familieliv som mulig, men møter ingen forståelse for sitt ønske.   Når da en som er valgt av folket for å ivareta innbyggernes interesser nedprioriterer å møte deg og den eneste grunnen man kan klare å finne er at det skyldes interne møter i Krf, et parti uten leder og langt under sperregrensa. Ja da føler du at du og din sak er nedprioritert.
Når byråden viser så mangel på hjertevarme og forståelse, da varmer det ekstra godt at andre mennesker viser hjertevarme og omtanke. Og Byråd Husa borte i Bergen hvis du eller noen nær deg skulle lese dette; Finn snarest tid til å møte Vivian.  Du vet, det er snart nytt valg også i Bergen.

Hjertevarme uten begrensninger var det inne hos Kokkejævel. Ingen sure Byråd som forpestet tilværelsen der. Og nei, det var ikke kokken som sto for hjertevarmen, men derimot hans fantastiske kone.  Hun sender røde roser til mannen når de ikke kan være sammen på 6 måneders bryllupsdagen.

 

 

8 kommentarer
    1. hehehe ja jeg har postet noen fluesopp-bilder før solliv kom med den…. jublet hver gang jeg fant flyesopp – for den har vært sjelden å se dette året 😀

    2. Eg varta heilt utslitt igår av ettermiddagens strabaser, så eg makta ikkje å følga opp med et kveldsinnlegg.

      Eg lå i koma på sofaen te Kånå kom heim fra jobb.

      Og fikk deretter en overhaling fordi oppvaskmaskinen ikkje va tømt.

      At badet va flunkende rent, det gikk husets ubestridte herskerinne hus forbi.

      Livet e av og til urettferdig.

      Om et kveldsinnlegg hadde gitt de tre-fire hundre sidevisningene som trengtes, for å igjen passere Kjerringa med Stokken.

      Det kan nok diskuteres. 😁🙈👍

      Ha ein flott dag der ovanføre, i hvert fall … 👍😃👍

    3. Herlig – jammen kom det en eller flere fluesopper fra Vibbedille også! De var lekre !
      Det er et lekkert motiv – denne fluesoppen! Så vi blir bergtatt.

    4. Det er rart hvordan enkelte greier å klore seg fast i toppsjiktet i dagevis uten å utkomme med en dritt! For i mitt tilfelle, så avstedkommer en eneste dag uten blogging et fritt fall på den listen! Så selv om jeg etter hvert har kunnet skilte med topp 20 -plasseringer, så er to dager uten blogging like fullt ensbetydende med å være ute av hele driten!.. Ingen laubær å hvile på her, med andre ord! *hehe*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg