Høsttur

I går etter jobb var hodet litt fullt av tanker og jeg følte for litt alenetid og frisk luft. Så mens Gamle Gubben Grå lagde tyrkiske kålruletter, tok jeg med meg Charlie Chihuahua og dro på tur.

Ruren gikk til St. Hanshaugen. Jeg ville se hvor bra det var blitt etter at dugnadsgjengen har ryddet stiene som nærmest hadde grodd igjen. Det har blitt skikkelig bra. Det var trivelig å gå der oppe. Kanskje kutte litt trær til neste år, så man kunne lage noen utsiktspunkt, og krakkene trenger å fornyes. Men det blir sikkert fiksa til neste år.

Det ble en rolig, og fin tur i skumringen. Jeg gikk opp fra Parkgata, gikk en runde på selve haugen, og fant ei sti ned igjen slik at jeg kom ned på Blyberghaugen.

Så vandret jeg ned forbi den gamle handelsskolen og videre forbi Nordre park. Stakk en tur innom parken og tok bilde av Oppgangssaga som i oktober tradisjon tro er farget rosa for å sette litt fokus på “rosa-sløyfe aksjonen”.

Så labb vi over Nordre torg og tilbake til bilen. En fin runde, og det var godt å lufte hodet litt.

7 kommentarer
    1. Fin tur du og hunden fikk dere. Her sitter jeg og får ikke sove mer pga stormen Alex. Var oppe før 5. 🙄
      Jeg skal absolutt ikke gå noen tur i dag, nei.

    2. God morn, så flott tur du fikk deg i går. Så fin den oppgangsaga er i rosa.
      Ha en fin fin dag

      Ps: endelig fått fikset pc og kan kommentere innleggene dine igjen.
      Så masse fine høst bilder du har lagt ut i det siste.

    3. Godt med en tur for seg selv innimellom 🙂 Jeg skal ut på tur nå, ikke alene men med Kari. Det var turer på fjellet også men vi så ingenting. Her er det i alle fall ikke tåke, selv om det regner 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg