Husarrest…..

Samme gamle leksa. Ida Wulff på andre plass har fremdeles ikke kommet med noe nytt siden hun publiserte fødehistorien sin på kvinnedagen.

Nei la oss heller konsentrere oss om Andrea Sveinsdottir på femte plass.  Hun har hatt en fantastisk helg.
Hun hadde booket “room arrest” på The Thief.  Det er en pakke Andrea varmt kan anbefale.  Du får bobler ved ankomst, rom med badekar, ansiktsmasker, badesalt, middag servert på rommet, en snack pack og frokost på sengen.
Både beskrivelsen og bildene  gjør at dette virkelig frister.
Jeg går inn på nettet og sjekker.  En slik husarrest for to koster 3.690 kroner.  Jeg kjenner at det frister.

Det som ikke frister er Oslo.
Altså, jeg er veldig glad i Oslo, og en natt på Tjuvholmen kunne vært midt i blinken for Gamle Gubben Grå og meg. Det er et fint område. Men man skal vel unngå unødvendige reiser mellom kommunene, hvis jeg ikke har forstått smittevernrådene helt feil.

Men vi har hotell på Ringerike og.
Jeg sjekker Klækken Hotell. Der koster et romantisk opphold 1.595,- kr pr. person. Dvs 3.190,- kroner for 2.
Hjernen arbeider litt med noen tanker

Jeg studerer bildene til Andrea fra rusleturen hun og kjæresten hadde på Tjuvholmen.
Å studere Andreas bilder er alltid ren nytelse for ei fotoglad kjerring som meg.
Hun er proff.
Klærne matcher pastellene i himmel og hav.
Ja selv take-away krusene med kaffe matdher landskapet.
Det er neppe tilfeldig.
Den brune jakka til kjæresten matcher treveggene på Fearnley Astrup museet.
Det gir ro i sjelen og studere de bildene.
Og en ting til når det gjelder han kjæresten og den jakka.
Hvor er den kjøpt, eller hva heter den?
Er det noen som kan opplyse meg om det?
En annen ting slår meg når jeg studerer bildene. Det er rart å se en folketom Tjuvholmen en vakker mars-lørdag.
Det er en rar tid vi lever i.

Så er det tre blogger igjen på bloggtopplista.
Mette Ask på fjerde plass, Kjerringtanker, altså meg, på tredje plass og Kokkejævel som vanlig på første plass.

Mette Ask bombarderte kommentarfeltet på to av innleggene mine i går  med 12 kommentarer . .
Kokkejævel har lagt igjen 25 kommentarer i kommentarfeltet på tre av innleggene mine i helgen.
Jeg gidder ikke bruke tid eller krefter på de to i dag.
De får finne noen andre å krangle med for å holde engasjementet rundt bloggene og nettbutikkene sine levende på Kvinneguiden .

Jeg tar meg en lang tur med Charlie Chihuahua og Gamle Gubben Grå.
Å traske i rolig tempo i deilig vårvær  er bedre enn å sitte bøyd over tastaturet.
Klokka blir tolv før vi kommer inn igjen. Ryggen kjenner de fem kilometerne.

Jeg oppdager at debatten fortsatt går høyt i kommentarfeltet til det innlegget jeg postet for 21 timer siden.
Antall kommentarer har oversteget 70.
Jeg ser at han som ikke skulle kommentere mer er blant de som kommenterer mest ivrig.
Jeg gidder ikke telle om han nå har oversteget antall 30 kommentarer totalt nå.
Jeg gidder ikke lese kommentarene hans for å se om han fremdeles gjentar seg selv til det kjedsommelige. Jeg lovet at jeg skulle slette de hvis han gjorde det. Andre begynte å gå lei kommentarene hans. Kommentarene får stå i fred for meg. Håper det gleder avsenderen.

Jeg oppdager og at antall sidevisninger er utrolig høyt, ikke minst siden jeg ikke har postet noe blogginnlegg i dag,
Jeg kan fort risikere å ta en Ida Wulff.  Altså ligge på bloggtoppen uten å blogge.

Hva ta jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Jeg får lyst på hotellopphold.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55 kommentarer
    1. Sannelig hadde du og Gubben fortjent en hotellweekend nå! 🙂
      Du får fiske etter spons, eller hva nå Sophie Elise og de andre gjør 🙂
      Ha en god dag

    2. Dere hadde virkelig fortjent en weekend på hotell. Og de bildene til Andrea Sveindottir er fantastisk flott.

    3. Ta dere en hotell helg, det har dere fortjent. Kommentarfeltet ditt eksploderte i går så jeg, og synd at to bloggere klarer å skape en så dårlig stemning.

    4. Jeg «krangler» ikke, jeg sier klart i fra om at sjikaneringen din ikke er greit. Ser du reagerer på til sammen 30 kommentarer i løpet av en helg. Da er det underlig at du ikke forstår at mange HUNDRE bloggposter, og TUSENVIS av negative kommentarer, i løpet av et år føles belastende.

      1. Nå er jeg veldig ny på både det å skrive blogg, og ikke minst det å lese en blogg.
        Jeg begynte å lese litt fra dere på topplisten, og jeg humret godt når jeg leste første gang hos Kjerringtanker.
        Jeg har enda ikke sett at hun har skrevet noe jeg forbinder med mobbing av deg, Kokkejævel. Hun har en annen mening enn deg, og det må vel være lov? Mulig det er noe som har skjedd tidligere, men det hadde dere vel skværet opp i?

        Jeg mobber meg selv omtrent daglig, og jeg tar kritikk mot meg selv ekstremt dårlig. Det er noe jeg er klar over og prøver inderlig å gjøre noe med. Man må klare å se ting med andre sine øyne innimellom og ikke bare gå i forsvar og dra mobbe/krenka kortet. Vi må tåle at andre har en annen mening enn oss, og ikke minst en annen humor enn oss selv. Og jeg mener dette kun i beste mening, håper du ikke misforstår budskapet mitt.

        1. Jeg forstår ditt budskap, men tror du misforstår mitt. For det første må dere bestemme dere om det er kritikk hun kommer med eller om det er satire. For det andre drar jeg ikke noe «kort», jeg sier klart i fra at jeg ikke syns det er greit med mange, mange hundre negative bloggposter om meg i løpet av et år. De fleste tåler å bli slått i hodet en gang eller ti, men ikke mange hundre ganger.

          1. Jeg er litt usikker på hvorfor du svarer med «dere» til min kommentar, men det er greit, du skrev sikkert feil. Jeg skriver også at _jeg_ lo godt og jeg ser på det som humor.
            Du svarer meg ikke på det jeg prøver å poengtere heller, hvorfor reagerer du så sterkt på innleggene hennes nå?
            Mitt råd er å slutt å les hennes innlegg og Kvinneguiden hvis det trigger deg så sterkt. Det man kan unngå å bli trigget av, er faktisk helt greit å unngå hvis det går altfor sterkt innpå oss. Og igjen, dette er bare velment og ingen kritikk av noen av dere.

            1. Jeg skrev ikke feil. Jo, jeg har svart deg; det handler om mengde. En avsindig mengde med negative kommentarer. Hver eneste dag faktisk. Jeg syns ikke det er greit, og det gir jeg nå beskjed om. Hun er selvsagt i sin fulle rett til spre septik om andre mennesker hvis hun finner glede i det, men jeg er også i min fulle rett til å si, nei, dette er ikke greit!
              Hva Kvinneguiden angår blir jeg ikke trigget i det hele tatt. Ser de digger henne der inne. Hun er sikkert kjempestolt.

          2. Er du her igjen. Du skriver akkurat det du vil på din blogg og fansen din applauderer. Du lar kommentarer som omtaler andre på en ufin måte passere. Selv om de er veldig ufine i ord og mening. Hvorfor gjør du det?
            Hvorfor er du her når du misliker bloggen? Det er det du og dine fans skriver på din blogg til dem som ikke heier på deg krydret med hjerter.

            1. Siden du spør direkte, så skal jeg svare. Ingen navngitt person har blitt omtalt ufint i mitt kommentarfelt. At et anonymt nick kaller et annet anonymt nikk for et nettroll anser ikke jeg for å omtale andre stygt. Jeg er her fordi det skrives negativt om meg stort sett hver eneste dag, og skal man snakke dritt om andre må man tåle at den det blir snakket dritt om svarer tilbake.

    5. Ta med deg begge kokkene og dra på tur og da kan du ligge i midten.
      En grå gammel kokk på den ene sida og en sur kokk på andre sida….

      Håper du forstår at det bare er skøy…men akkurat nå klarte jeg ikke la være….

      1. Jeg er ikke sur, jeg sier bare klart i fra at jeg ikke syns det er greit med mange hundre negative bloggposter om en og samme person i løpet av et år. For ikke å snakke om kommentarfeltet der du ofte har vært aktiv med leppa.

        1. Kokkejævel. Har du problem med husken? Nu har du gjentatt deg selv 30 ganger. Katti skal du skjønne at ho driver ikke å mobbe deg. Ho trekker ut essensen av det du SELV SKRIVER.

        2. Elefanthukommelse du, eller kanskje du har ansatt en sektretær for å overvåke alle verdens nettforum med kommentarer siste halvannet året ? 😂

            1. Det jeg tenkte på er at du husker omtrent hver og en kommentar . Som du så sarkastisk skriver til Solliv, som du sier ofte har slengt med leppa😂

    6. Tok ett par dager på hotell og slappet av på hotellrommet . Fantastisk rekonvalesens.9 Gikk opp ett hakk på energistigen de dagene. Fysioterapeuten merket det hun også. Så det er å anbefale til deg som sliter med skrotten for tiden

        1. Og for å lette samvittigheten for å slike sprell: det er å anse som en dugnad for det lokale næringslivet å benytte seg av deres tjenester i disse corona tider (her prøver jeg etter beste evne å bruke kommentarfeltet ditt til det dagens blogginnlegg faktisk handlet om)

          1. Jeg setter utrolig stor pris på at du kommenterer det jeg skriver.
            Og jeg ville ikke ha hatt dårlig samvittighet for å sponset det lokale næringslivet. Hotellbransjen sliter i disse dager.

            1. Oj, nå håper jeg du ikke misforsto meg. Det jeg mente er at jeg ofte får dårlig samvittighet hvis jeg bruker penger på luksus og unødvendige ting, som for eksempel hotell. Men nå kan jeg tenke at et hotellopphold ikke bare gagner meg, men er et bidrag i dugnaden formå holde næringslivet i gang.

            2. Jeg forsto hva du mente😊
              Og hotell opphold i egen by kan fort ses på dom unødvendig luksus.
              Men siden mange av mine har arbeidet i hotell bransjen ser jeg på nytte av opprettholdelse av arbeidsplasser. Så

    7. Begynte å skrive til kokken her lengre opp, men så tenkte jeg, nei skal ikke bidra til mer kverulering der.
      Nå er det lenge siden jeg var på Klækken hotell, var faktisk på julebord der for mange år siden når jeg bodde i området. Husker det som et veldig flott sted.
      Synes du og mannen fortjener litt luksus og kos et par dager, så kanskje vurdere en liten utflukt i egen by 😊
      Ha en din dag 😊

    8. Har mange gode opphold på Klækken i minnet. Min arbeidsplass la samlingene for verneombud dit. Synes absolutt dere skulle ta dere en helg der, nyte maten og omgivelsene. Et hvileskjær i disse slitsomme Koronatider.

    9. Like för jeg tipser media om det hysteriske kommentarfeltet på de to siste innleggene her! 😀
      Du behöver kanskje litt kjempegod reklame for nettbutikk og kommende bok, Kokkejävel?
      Ses i VG 😉

    10. Ingenting er som en miniferie på hotell!

      Et par dager gjør underverker. Bare å gå til dekket bord, ligge i senga å se TV, rusle rundt i gatene, kanskje innom et sted å ta et glass vin…herlig!

      Kanskje litt annerledes nå under korona, med frokostbuffet og sånt, men likevel 🙂

    11. Ingen ting er så patetisk når en godt voksen mannlig blogger kritiserer alle andre, blir fornærmet når man selv blir kritisert eller godt parodiert. Blir litt Trumpistisk ..og Karl I Hagen over det. Henholdsvis verden og Norges mest sutrende og lettfornærmelige menn 😅

        1. Ja.. mange.. men når jeg tenker meg har jeg heldigvis ikke så gid husk som deg.. . husker ikke navn.Jeg må konsentrere meg om å huske viktige ting i livet 🙂

    12. Oppskriften på å starte en bloggkrig og som man kan holde gående,etterhvert totalt usaklig i det uendelige endrer seg aldri.Man må ha såpass mye tid til overs,samtidig som man tilsynelatende er travelt opptatt med mer fornuftige ting,at man har tid til å virkelig finlese utvalgte blogger,for så å skrive om dem,akkurat nok til å få dem til å reagere med pigger og forsvar i høyeste beredskap.Når man har fått til det så er det uhyre viktig å forsvare hva man har skrevet,for så å påstå at motparten blir sur for ingenting.Du er sur,nei eg er ikke sur,jo det er du…..og bloggkrig og bloggstalking og antall utrivelige kommentarer er et faktum.
      Hvem husker vel ikke Tarva,veskeguri osv.og for ikke å snakke om noen herlige damer oppe i fra nord som virkelig kunne ordlegge seg.Det var ofte mobbing,hets,stalking,uthengning,økenavn på høyt nivå med mer eller mindre mislykkede forsøk på å kalle sin utrivelige oppførsel for humor og satire.

      Dette blir bare bleike kopier for min del 👎

      Tidligere blei bloggere som skreiv om bloggere på en måte som kunne bli oppfattet som mobbing,hets osv.straffet hardt.Man blei utestengt fra forsiden tvert med visse unødvendig strenge betingelser for å komme tilbake,men,da,som nå,ser det ut for at “humor og satire” kommer unna med hva som helst.

      Man kan skrive om hva og hvem man vil,men i det øyeblikket den det blir skrevet om oppfatter det som skrives som mobbing,hets osv.så er det nettopp det det er,mobbing og hets !

      Forøvrig så er eg den første til å innrømme at innimellom så savner eg den gode “gamle” gjengen,meg selv inkludert,som herjet i over et tiår på blogg.no.Det var tider det !

      Hilsen synskepeggy.

    13. Å på Klækken hotell fridde min gubbe til sin kommende kjerring for snart 14 år siden. Nydelig plass og skjønn statue i hagen. Må tilbake dit! Nå sitter vi på Kreta på 11.året 😊

    14. Hotellbransjen trenger all hjelp de kan få i disse tider, så man kan bruke penger på litt helgeluksus med god samvittighet 🙂
      Har selv planer om hotelldager i påsken, om smitten her i min by holder seg relativt lavt.
      Hadde vært så deilig med en stueforandring etter å ha tilbragt så mye tid hjemme alene dette året som har vært.

    15. Hvorfor lar du denne kokken holde på med de samme repeterende utsagnene sine her på din blogg? Nå er det lenge side jeg sluttet å lese på hans blogg for å unngå ordene hans, pluss masse dritt fra blodfansen hans om å la være å lese der inne. Virker litt grenseløst å bare la han holde på å prøve å styre dine ord på din blogg med all den tid han bruker her inne.
      Ser ut til at jeg må la være å lese her inne også da for å slippe sytingen til kokken med krenkekortstokken.
      Velg din egen portefølge, og ikke la han sette din dagsorden?

        1. Du har selv valgt å blogge og du elsker oppmerksomhet. Tror du at du ikke er synlig på en bloggtopp? Hva med at du selv tar en kikk i eget bloggarkiv og leser dine egne ord OG kommentarfeltene dom DU har ansvar for slipper gjennom? Altså; når du slipper gjennom ufine ord så godtar du dem samtidig? Sant?
          Gå og gjør den jobben, eller kok mat. Dette du driver med er å prøve å styre et annet menneske. Det tar seg dårlig ut.
          Skal du absolutt ta en privat kamp så se på Nytt på Nytt på tv på fredager. Det er feiende morsomt. Satire på sitt beste. Det går på TV!

    16. Kjerringtanker, dag II.
      Overraskende engasjement fra både forulempede og framsnakkere.
      Du framstår som et ekte menneske. Som står ved dine utsagn, og som tar inn andres utsegner (usikker på bøyningsform der). Har vært innom Kvinneguiden og lest. Du har fått din egen tråd. Wow! Det er de samme som ikke forstår ditt konsept. Samt noen som forstår. Intet nytt under solen der, altså.
      Er faktisk enig med de som sier at satiren, kritikken og snerten kan utvikles. Dette vet du sikkert selv også. Jeg stiller meg til disposisjon for rådføring, på bakrommet. Du har det i deg. Jeg elsker å se folk lykkes! 🙋‍♀️👍

    17. Nei, nå trenger vi virkelig noe av en annen karakter her!

      Klækken hotell ligger så nydelig til. Jeg har bare sett det utenfra vinterstid, men det var så flott på kvelden med masse lys og mye snø. Rent eventyrlig.
      Det hadde seg slik at jeg i 1999, på nyåret, hadde et 3 ukers opphold på Borger Bad (rekreasjon) som lå i passe turavstand til hotellet. Jeg gikk mye i området der det ikke var så alt for trafikert. Driveren av Borger Bad var virkelig noe for seg selv. Man skulle tro at alle utgifter gikk på hans lommebok. Lyspærer ble ikke skiftet før det var tvingende nødvendig, likeså sikringer. Sentralvarmen på rommene ble slått av kl 22 for å spare på strømmen og ble ikke satt på igjen før kl 08 dagen etter. På den tida kom rengjøringspersonalet og satte vinduer på rommene på vidt gap. Slik at når man kom inn på rommet sitt etter frokost var det iiiisende kaldt. Med 20 kuldegrader ute nyttet det ikke mye at radiatoren varmet. For et sted.
      😄
      Mellom øktene med behandling oppholdt man seg derfor i bassenget som holdt 38 varmegrader. 😄
      Min første natt der måtte jeg sove oppå dyna. I full mundur. Madrassen var så hard at mine allerede fra før av stive muskler ble om mulig enda stivere. Heldigvis hadde jeg reist dit i vinterkåpe, så med den over meg, og iført lue og votter, ble det en slags søvn på meg. Jeg lengtet allerede hjem. 😊
      Dagen etter fikk jeg huket tak i to på huset som lovte å finne en mykere madrass. Den viste seg å være alt for myk. Madrass nr 3 var som den første… og gjett hva madrass nr 4 var. 😁 De “løste” da problemet med å legge ei treplate under madrassen. Hvilket da fikk samme effekt som madrass nr 1. 😂 Etter mye fram og tilbake fikk jeg omsider to dyner til å legge oppå madrassen. I tillegg fikk jeg tilnavnet “Prinsessa på erten.” 😊
      Etter ei uke med gnistrende kaldt vintervær slo det om til regn. Det ble speilblankt ute. Klientellet på Borger Bad var i ymse alder med hver sine plager, men noen av de som var førlige nok til å kunne ta bussen til Hønefoss for å handle litt, tok sjansen på å komme seg ut og inn av tun med skrotten inntakt. Det gikk mer eller mindre godt. Vanligvis så blir det jo strødd når det er glatt, men ikke der i gården, nei. Slitasje på traktoren, diesel og sand, sånt kostet jo penger, må vite! Den som til slutt fikk fart på gubben var en mann som kom for å besøke sin datter som var der. På vei opp til tunet seilte bilen ut i grøfta. Han var rasende når han endelig fikk tak i gubben, som slukøret måtte entre traktoren og strø så det holdt. Hele gårdsplassen og veien til gårds. Under oppsyn. 😄

      Etter kveldsmat og Dagsrevyen forsvant de aller fleste opp på hvert sitt rom for å ringe hjem. Og der ble de. Bortsett fra undertegnede og en mann på samme alder. Vi hadde virkelig ikke noe behov for å ta kvelden så tidlig, så når dagligstua var tom, grep han tak i gitaren som sto i et hjørne, og spilte og sang for meg. Det viste seg at han hadde både sunget og vært gitarist i et band i yngre år, så det var en fryd å høre på. Akkurat dette ble vår lille hemmelighet som bare vi hadde sammen.
      Senere på kvelden spilte vi kinasjakk. Når nattevakta kom og skulle slå av alle lys var vi slett ikke klar for å ta kvelden. Dermed ble det vi som slo av lyset når vi omsider ga oss. 😊 Vi hadde samme type humor og hadde mye gøy sammen. Jeg tror vi reddet hverandre fra det som ellers kunne ha blitt gudsjammerlige kjedelige kvelder.

        1. De var gått av med pensjon før den tid. Hørte at det var helt andre tilstander den tida de drev stedet.
          Ja, det ble et snurrig opphold. Men behandlerne var meget dyktige og maten var rene bondekosten. Ingen gikk sulten til sengs, for å si det sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg