Hva er det?

Jeg ligger her på treningsleiren og hører regnet plaske ned utenfor vinduet. Med jevne mellomrom tar vinden tak i persiennene. Metall gnister mot vinduet.  Ennå er det halvannen time til kantina åpner frokostserveringen. Klokka er straks halv seks. Første økt starter ikke før 9. Jeg har god tid til å ligge her under dyna og finne ut hva de bloggerne som ligger over meg på lista skriver om.

Rett over meg på lista, på en 9. plass ligger Bunnytrash.  Ikke overraskende. Spaming av forsiden til blogg.no med fem innlegg på et døgn må nødvendigvis gi noen klikk. Noen satser på kvantitet andre på kvalitet.

Litt rart at Bunnytrash av alle skulle gå for kvantitet. For det første fordi han både innholdsmessig og tekstlig skriver så bra at han kunne fått bra plasseringer uten å produsere innlegg på innlegg. Jeg liker skrivestilen hans, men orker ikke lese flere lange innlegg per dag  av hans skråsikre betraktninger over samfunnet. Bunnytrash har alltid rett, og alle som har en annen mening er teite.

En annen grunn til at jeg synes det er rart at Bunnytrash tyr til spaming av forsiden er at det er under en måned siden han på bloggen sin latterliggjorde en annen blogger, Miba, for å spamme forsiden på blogg.no med oppdatering om plantene sine.

Vel han fikk det som han ville. Etter det har det ikke kommet noen planteoppdateringer fra Miba. Det har faktisk ikke kommet et eneste innlegg fra henne og bloggen hennes er sletta.  Håper Bunnytrash er fornøyd. Et menneske om fant glede I å dele sine planteoppdateringer, svare på spørsmål om planter og dele ut gratis frø mistet den gleden. Alt fordi Bunnytrash syntes det var slitsomt å skrolle forbi innlegg han ikke fant interessante.

Vel, jeg skal ikke ta for meg alle innleggene Bunnytrash kom med i går. Kun komme med et par kommentarer til det siste. (Muligvhan har kommet med ett eller to innlegg mens jeg skriver dette innlegget, men jeg forholder meg til innlegget publisert klokka 23.03 tirsdag kveld.) Han skriver om to ting i det innlegget. Det ene er satire. Det får meg til å tenke på at virkelig god satire er det lenge siden jeg har kommet med.  Det andre er slanking, eller vektkontroll. Bunnytrash trenger jo ikke slanke seg. Han har jo full kontroll.

Slanking bringer jo tankene videre til Kokkejævel. Han slanker seg og raser nedover. Ja I vekt, altså. På bloggtoppen har han krabbet oppover og atter inntatt topplasseringen. 8 kilos vektreduksjon på 3 uker er imponerende. Fortsetter han den gode vektreduksjonen og jeg og fortsetter min jevne vektnedgang veier vi det samme i januar en gang. Når jeg tenker meg om kommer det ei jul med ribbe, pinnekjøtt og julemarsipan før den tid. Det kan jo fort slå uheldig ut for oss begge.

Når vi er inne på kropp. Mamma på hjul skriver om å være fanget i sin egen kropp. Å ikke kunne rømme ut i skogen eller opp på fjellet når man har behov for litt alenetid. Ikke kunne ta ut frustrasjon ved en løpetur eller ved å slite seg opp til en topp.  Ja, at kroppen har sviktet deg så at du ikke en gang har stemme til en ordentlig krangel og tårene er den eneste måten man klarer å gi uttrykk for frustrasjonen sin på.

Kanskje er ikke det å ha noen kilo for mye det verste som kan skje deg.

Mens jeg har nok med å tenke ut hva Gamle Gubben Grå og jeg skal kle os ut med i helgens familieselskap, er Vibbedille i full gang med å gjøre klar årets adventskalender. Alltid et hestehode eller tre foran oss andre den dama der.

Hvis noen lurte er bildet over fra fjorårets pynting av pepperkakehus. Vi har alt satt av dato for den aktiviteten også i år. Desember og jul kommer ikke som en overraskelse på denne kjerringa I år.

Stine Skoli, Mat frabunnen, Ida Wulff og Kona til har ikke kommet med noe nytt.  Det er ikke alle som trenger spamme blogg.no for å holde seg på topp ti.

Da er det bare en blogg igjen å kommentere. Monica Vederhus.  I dag var det hennes siste blogginnlegg som førte til mest tankevirksomhet hos meg.  Hun viser stolt frem det kuleste hun har kjøpt ever.  Jeg sitter bare studerer bildet og lurer på hva det er.  Trodde først det var en parfymeflask, men hun skriver at hun fant den på en bensinstasjon og at den gir minner tilbake til tiden som råner.  Hvis noen kunne oppdatere ei utdatert kjerring hadde jeg satt pris på det.

 

11 kommentarer
        1. Alle tidligere rånere vet hva dette er, du har gått glipp av noe stort 😅
          Men jeg må si det samme til deg som jeg sa til Bunnytrash igår, trenger vi virkelig enda en bloggkrig?

    1. Men var det noen av dere som forsvarte Miba da? Kanskje var det at ingen forsvarte henne, men at flere av dere bloggere faktisk var enig med B, også noe av grunnen til at hun/han ble borte? Skjønner at du vil ta igjen med Bunny, men den henvisningen der smakte litt for mye av «hevn». Hvorfor ikke heller holde deg til tankene dine rundt alt han skriver om innvandring, bønner og islam? Det er etter mitt syn mer berettiget.

    2. Da Bunny skrev dette innlegget om spam. Hadde allerede Miba slettett bloggen sin. Så Ingen her bør henge ut verken Bunny eller Kjerringtanker. Hun hadde tenkt på det en stund for jeg så hun skrev det ofte. Nå sletter jeg bloggen. Og 3 dager før Bunny skrev innlegget var bloggen slettet.

    3. Ja, du har rett i at det var den “hyggelige” Bunnytrash som fikk meg til å ta avgjørelsen om å slette bloggen. Hilsen den slettede Miba.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg