Hva gjør du?

Det er Gamle Gubben Grå som spør.  Det er ikke så ofte kjerringa står og banner så det lyser på kjøkkenet en tidlig søndag morgen. Eller, det skjer jo fra tid til annen. Men han hadde ikke forventet det i dag.

“Kaster godt moden laksetartar utover kjøkkengulvet” svarer jeg som sant er.  Jeg skulle liksom rydde ut noen gamle matrester fra kjøleskapet før vi dro på tur. Og så klarte jeg å deise til bollen med laksetartar rester så den landet opp ned på kjøkkengulvet.

Hvis du ikke helt vet hva laksetartar er, så er det en blanding av rå laks, røkelaks, løyrom, rømme og creme fraiche. Deilig søndagsmiddag forrige søndag. Helt ok lunsj på mandag.  Ikke fult så kjekt å få utover kjøkkengulvet en ukes tid senere.

Jaja, har en noe å gjøre så får en noe å gjøre. Nå måtte jeg i tillegg til å rydde kjøleskap og fylle opp oppvaskmaskinen også vaske kjøkkengulvet før vi dro. Det frister liksom ikke å komme hjem til et kjøkken som stinker gammel fisk.  Tror heller ikke yngste sønn hadde blitt imponert hadde han kommet ned til et seigt kjøkkengulv.

Lille Bille, mitt andre hjem, ble ryddet for sakspapirer tomme brisflasker, og badetøy. Fikk i det minste ryddet vekk det i baksetet. Orket ikke ta det i bagasjen. Man vet jo ikke når jeg trenger rullebrett, ullteppe, boblevest, kakefat og alt det andre som ligger der.

Men vi klarte faktisk å komme oss ut gårdsplassen presis klokka 10. Nå er Gamle Gubben Grå og Kjerringa på tur.

 

8 kommentarer

Siste innlegg