Hva sa jeg?

dette innlegget  sa jeg at når Kokkejævel annonserer at han ikke kommer til å blogge denne helga, ja da er det fritt frem for oss andre å erobre toppen.  Ja, jeg var vel så freidig at jeg mer enn antydet at det var Bunnytrash og jeg som kom til å ha de to øverste plassene. Usikkerheten var mest på hvem av oss som kom til å være øverst.

Spent klikket jeg meg inn på blogg.no i dag, og ganske riktig.  Kokken var borte fra toppen, og jeg var på plassen over Bunnytrash!
Riktignok var det 8 bloggere mellom oss og toppen, men jeg slo Bunnytrash og kom meg opp en plass. Fornøyd med det.

Dog ikke jublende fornøyd.
For av de 8 bloggerne over meg på bloggtopplista har hele 5 i ren sympati med kokken valgt å ikke blogge.
Altså er jeg kun slått av tre bloggende bloggere, og burde da kunne forvente en 4. plass om ikke annet.

Er vi sikre på at 2.140 familier skal følge mat fra bunnens anbefaling å ha Lammecarr’e til søndagsmiddag? og derfor må klikke seg inn på siden hennes for å lese oppskriften i dag? Eller at det samme antallet lesere hadde Hestebiff m/Castello & Kaffesaus og Råstekte salviepoteter i går. Hørtes utrolig godt ut, men både hestebiff og fisk salvie kan være litt vrient å få tak i .For ikke å snakke om  Lammecarre’.
Her i Drømmehuset var det lasagne, salat og hvitløksbagetter. Det klarte jeg å lage helt uten hjelp fra en blogg ,ikke  det at jeg skal prøve å skryte på meg at jeg lagde det fra bunnen av, men det var godt og ble spist. .

Ikke tror jeg at folk har løpt til Biltema i hopetall for å kjøpe spraylakk og stått på plener landet rundt og spraymalt vaskemaskiner i alle regnbuens farger midt i oktoberregnet.
Jeg nekter ikke for at vaskerommet vårt langt fra er så stilig som Stine Skoli sitt. Det bærer mer preg av vaskekjeller, og har mange forbedringspotensialer.  Jeg tror ikke spraymaling av vaskemaskin nødvendigvis er det grepet som bør tas først.

Doc og Dask skriver om å være sliten.  Det gjorde jeg og i januar 2018 da jeg møtte veggen hardt og brutalt. Skrev innlegg etter innlegg om hvor sliten jeg var, og møtte masse sympati og forståelse.
Men jeg ble ikke noe bedre.
Jeg kan fremdeles skrive om hvor sliten jeg er, hvor vondt jeg har i ryggen, i beinet og i andre kroppsdeler.  Men det å kose med misnøyen, ha fokus på alt som er vondt har aldri gjort meg noe bedre.
Derfor skriver jeg heller om labbeturer med Charlie Chihuahua enn at jeg sloknet på sofaen før klokka 19 i går, og ikke våknet til live igjen før klokka hadde passert 22.

At over 3.000 lesere klikker seg inn for å lese et snart to uker gammelt innlegg om at Ida Wulff ikke har tid til å blogge….. ja, det er mer enn jeg klarer å forstå. Kokkejævel har latt være å blogge en dag, og er allerede en plass ned.

Men til de tre bloggene hvor det faktisk kom nye innlegg i går.
Det er jo de jeg er interessert i å lære av.

Monica Vederhus skriver i sitt siste innlegg om gjenbruk.
Jeg er glad i gjenbruk.  Skrollet meg gjennom “Gis bort” på Finn.no i går kveld, natt og så om det var noe interessant folk skulle gi bort ikke alt for langt herfra. Kom over en fin benk. Nå har jeg sendt melding og håper den ikke er gitt bort allerede.
Tenker litt på en gyngestol og et flagg med Che Guevara også.
Che Guevara passer jo hjemme hos “Røde Brit”.

Henter jeg hjem noe gjenbruk blir det sikket et innlegg om det.  Vinglassene jeg kjøpte på Fretex for et par uker siden ble innviet på fredag.

Vibbedille skrev i gå kveld om mat. Har stappa i seg fårikål og arabiske kaker stekt i fett og rullet i sukker til hun fikk mageknip.  God bedring, Vibbedille. Håper du er bedre i dag.
Jeg stappa i meg lasagne til jeg sovna under pelspleddet. Er fremdeles usikker på om det er opplysninger som drar de helt store leserskarene.

Da e det bare Mamma på hjul igjen.
Selvsagt var det hun som stakk av med topplasseringa når Kokkejævel har tatt seg fri.
Uheldigvis for oss andre fikk hun igjen internettilkoblingen.
Der ordner og fornyer de i gangen under kyndig veiledning av Vivian. Ingen er vel i tvil om hvem som bestemmer hvor skapet skal stå der i huset?

Gangen vår hadde tenkt ny brystningsvegg og nytt gulv. tror ikke jeg skal begynne å rive i dag. Redd det da ville bli vill krangling og bråk de siste dagene for ikke å si timene før julefreden ringes inn. Har gått på noen slike prosjekter med det som resultat tidligere.  Er et par andre ting jeg maser om at skal gjøres før jul allerede.
Rydding av gjesterom blant annet.

Men folkens. Kokkejævel har i følge eget løfte ingen planer om å blogge i dag heller.
Det vil si at det er fritt frem for oss å komme oss mot toppen. Mamma på hjul er det kanskje ikke så lett å gjøre noe med, men hva om vi stakk av med andreplassen? Og i det miste dyttet de som ikke blogger bak oss på lista.
Jeg satser mot plass nummer 4 i morgen.

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Mitt mål er å komme inn på topp 40 😀 Håper det lar seg gjøre om ikke annet 🙂 Synes det er gøy å komme med på plattformen med bilder, på pc-en vel og merke 😉

    2. En ting kokken er alene om er å ha så intenst kraftig fall i sidevisninger når han ikkje blogger. Greit nok at det er bare en eller 2 plasser ned, men å “Miste” mellom 10 og 15K er GANSKE heftig! Det viser jo bare hvilke metoder han bruker for å trekke til seg lesere (Les:Nysgjerrige). Dvs at bloggen kan ikkje flyte på gamle innlegg uten at det kommer noen sensasjonelle overskrifter/bilder regemessig.

      Magen min? Ja jo, den kjenner at den ble “rævkjørt” i går haha
      Kos deg!

      Vibbedille 😀

    3. Lykke til mot toppen. Jeg er fornøyd med min plassering i dag…
      Hadde litt trua på Bunny – men han flata ut på verandaen! Han kan nå toppen tror jeg, for han skriver bra!
      Du får la Gamle Gubben Grå være gjesteblogger!

      1. Ja, Bunnytrash hat jeg og tro på at kommer til å nå toppen en gang. . Han må bare bygge opp leserskaren.
        Men er blogging nok et doneme vi skal overlate til mannfolka?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg