Hvem er du?

Hvem er du, du som leser denne bloggen?  Hvem er du bak nicket? Jeg mener ikke hva du heter eller at du behøver å tilkjennegi identiteten din, men hvem er du? Hva står du for? Hvem er du som person? Hva brenner du for? Hva er viktig for deg?
I dag ønsker jeg kommentarer som starter med “Jeg er stolt av meg selv fordi…….”
Blir du med?
Fortell meg hva du er stolt av, eller flink til eller hva som er dine beste egenskaper.
I dag framsnakker vi oss selv.  Jeg tror alle trenger det en gang i blant.

26 kommentarer
    1. Jeg er stolt av meg selv fordi jeg, selv om jeg er i kategorien “eldre”, beholder samfunnsinteressen, er opptatt av sosial rettferdighet, har utpreget humoristisk sans, og forholder meg til miljø- og klimatrusler ved å tenke på eget forbruk og klimaavtrykk. Dessuten er jeg ganske lat, og kvier meg ikke for å si det. 😊

    2. Oi oi nå syns jeg du begynte å stille vanskelige spørsmål. :))
      Jeg er kokk med 20 års erfaring til kroppen sa nok.
      Selvskryt er jeg ikke god på, men skryter uhemmet av andre, og videre bringer det gjerne. Har fått høre mange ganger at jeg er snill og god, jeg prøver å være det. Hjelper til der jeg kan og kan ikke jeg så vet jeg om dem som kan hjelpe. Er ærlig og glad, alltid positiv, de dårlige dagene er jeg ikke sosial. Jeg er en glad og stolt person som tar de svake i forsvar, stiller opp der jeg kan og du hører aldri ett nei ifra meg.
      Så er jeg ikke flink på å ta vare på meg selv, men flink med handarbeid. Strikker, syr og hekler, kan ta i ett eller to tak med grove altså kropps arbeid. Det jeg lager er jeg stolt av og viser det gladelig frem.
      Så er jeg rettferdig kanskje til tider plagsom rettferdig. Samfunns engasjert og elsker diskusjoner, gjerne politiske og hører nok til på den andre siden av deg :))) Men samtidig er vi litt lik politisk.
      Det får være nok selvskryt

      Ha en fin fin dag og nyt den

      1. Synes det høres ut som om du er et bra menneske. Hel ved, er det ikke det de sier? Jeg tror du kan bli flinkere til å fremheve dine egne positive egenskaper. De ter ikke nødvendigvis selvskryt, bare selvbevissthet
        Ha en fin dag – og nyt den!

    3. “Jeg er stolt av meg selv fordi…….” vi burde vel alle ha en lapp på speilen på badet som minnet oss på slikt hver morgen. Men det er ikke så enkelt når man skal begynne å ramse opp ting, er liksom ikke et hav å øse av på en måte. Men jeg er flink til å ta bilder, jeg er flinkt til å stille opp for andre, særlig de som ikke forventer å bli stilt opp for på en måte. Jeg har god selvinnsikt. Jeg har blitt bedre på å tenke litt før jeg snakker, men har fortsatt et forbedringspotensiale med å ikke ytre meningene mine ved enhver anledning.

      1. Du er flink til å ta bilder, ja Det har jeg sett på bloggen din. Dett er lurt noen ganger å tenke før man snakker, bare man ikke tenker for lenge… Jeg synes du var flink til å finne positive ting å si om deg selv, men jeg tror du kan bli flinkere. Jeg er sikker på at det er om ikke et hav så et stort og dypt skogstjern å øse av.

    4. “Jeg er stolt av meg selv fordi” ….. jeg (nesten ihvertfall) alltid gjør så godt jeg kan. Det er ikke alltid like mye, det setter ME en stopper for.
      Ellers mener jeg at jeg er snill, og har sterk rettferdighetssans.

      1. Hvis man gjør så godt man kan, kan ingen forvente mer – heller ikke en selv.
        Å væresnill og ha en sterk rettferdighetssans er flotte egenskaper. Vær stolt av deg selv

    5. Jeg er stolt av meg selv når jeg får til ting jeg aldri har prøvd før. Aldri for sent å lære uansett hvor gammel man er. Er ikke blogger men liker å lese noen få. Sterk rettferdighetssans, og nøler ikke med å si i fra. Kommentarfelt styrer jeg som regel unna, men kommenterer jeg så er det for at jeg liker både bloggeren og det han/hun skriver. Får høre ofte at jeg er snill, men jeg setter grenser også og sier hvorfor jeg gjør det. Styrer langt unna politiske diskusjoner da de blir overopphetet. Nyt dagen!

      1. Tøft å prøve nye ting, alt for mange tenker at det der får jeg ikke til.
        Rettferdighetssans er en flott egenskap Det samme å være snill, men ikke dumsnill. Det høres ut som om du klarer den balansegangen fint.

    6. Jeg er veldig fornøyd med meg selv når; Jeg lar være å kommentere på nett, når blodet kribler laaangt uti fingertuppene-da er det “mind over matter”

    7. Jeg er stolt av meg fordi jeg er den jeg er. Opplevde mye traumatisk i min barndom, som kunne ha sendt meg i rennesteinen, men jeg har allikevel stått fjellstøtt i alle år. Mine opplevelser og erfaringer har formet meg til den jeg er.

    8. Jeg er stolt av meg selv fordi jeg etter at jeg ble permittert, og senere arbeidsledig , går tur hver dag !

    9. Jeg er stolt av meg selv fordi jeg er verdensmester i snu livet i positiv retning hvis det kjennes dårlig. Jeg er ukuelig optimist, og med en positiv holdning man skal lete lenge etter. Jeg er stolt av meg selv fordi jeg er snill og hjelpsom. Jeg er flink til å tegne, og til å være kreativ når det trengs. Sånn…det var litt 🙂 Liker sånne innlegg. Har hatt noen sånne tidligere jeg også 🙂 Gøy.

    10. Vanskeligheter med å si at jeg er stolt av meg selv..
      Andre sier det. Det må du være stolt av…Alt du får til..Blir bare ubekvem!!
      Drevet klinikk på 11 året er d vel blitt, men d faller meg naturlig. Noe jeg kan, noe jeg brenner for. Bestemte meg da jeg var 9 år, elsker å hjelpe mennesker som ønsker en forandring på mange plan..
      For 3 år siden døde min pappa, det har vært vanskelig, veldig vanskelig. På en måte en lettelse når han gikk bort, selv om sorgen var og er forferdelig. Da kunne endelig jeg starte mitt liv på nytt…Var det som måtte til..Høres jævlig ut, jeg vet det..
      Jeg arvet, så stolt og taknemlig jeg burde være når jeg har fått det flotte store huset helt alene..Nei, kjenner ingen glede over det og vanskeligheter med å kjenne takknemlighet over, jeg har jo ikke fikset det selv, og føler jeg ikke fortjener det da… Nå har jeg har pusset opp og ordnet alt selv, ja, det gjør vel de fleste…Nå står to bad for tur🙄🙄Ilandsproblemer..
      Ellers vært i forhold stort sett siden jeg var 14..Vært snart 3 år bevisst aleine nå,i 3 år..Ja, den siste var polsk faktisk🤗, vi er kjempegode venner og er veldig glade i hverandre, som med mine andre ekser opp igjennom🙏🏻😊Det er jeg takknemlig for😊
      Sterk rettferdighetssans har jeg også, meget sterk. Kalles også adhd..ingen ting gjør meg mer sint eller værst av alt skuffa..!
      Jeg liker å være på skauen, skikkelig skaujente. Har heldigvis naturen nær meg😊Jeg håper også på en tur nordover til sommeren. Halve familien min bor i Nordreisa og på Skjervøy og vi har feriehus på Hamneidet. Det er jo nær kokken, så hvem vet, kanskje vi ses i sommer😊Ellers liker jeg å svømme, helst med min 83 år gamle mormor, fy f hun er så sprek👌😁Må være det samiske pg kvenske🤗☺️Så gleder meg til å svømme med henne igjen når det åpner🥰
      Det som er viktig for meg er at mamma, dyra mine, venner og kundene har det bra🥰at de tør å si ifra, leve sitt liv som de aller helst ønsker, prøver å finne taknemlighet i❤️Sitt. «Dont Dream Your Life,Live Your dream».

      Ja, du skriver laange innlegg du også!!og…..
      Nå fikk du hvertfall en del av det..i ett..(sorry til kokken der)

      Mvh Mss 33år Viken

      1. Nå lærte jeg mye om deg! Jeg liker lange kommentarer.
        Du har drevet din egen klinikk siden du var 22 Wow, imponerende!
        Du eier din egen bolig, et stort hus. Selvsagt fortjener du det! Det er ditt. Puss det opp og gjør det til ditt eget. (Eller selg det, og kjøp deg den boligen du ønsker – det er ditt hus. Du bestemmer)
        Du må leve ditt liv slik du ønsker.
        Håper du kommer deg nordover og kan svømme sammen med den spreke mormoren din i sommer.
        Jeg synes du høres ut som ei imponerende dame! Vær stolt av deg selv

    11. Denne var vanskelig… 😝
      Akkurat nå er jeg faktisk ikke særlig stolt av noe som helst…
      Jeg er en forholdsvis oppegående person på en del områder, det må da være det eneste.
      Kanskje vi kan komme tilbake til det en annen gang. 😂

    12. Jeg er stolt av meg selv fordi jeg innså etter 25 år i tungt industriarbeid ikke kunne fortsette sånn. Jeg laget en plan der jeg betalte ned det jeg hadde av gjeld, og brukte minimalt på personlig forbruk.

      Ble gjeldfri og sa opp!

      Nå lever jeg et vidunderlig husmor/hobbykunstner/skribentliv, der jeg tjener ….omtrent ingenting. Jeg trenger heller ikke mye,og “lever på min mann” gjennom 30år. Vi har aldri hatt det bedre! 🙂

      Jeg har gjort mye jeg IKKE er stolt over i livet også, mye skam og anger har plaget meg. Men stolt over at jeg sto opp for meg selv, og forandret mitt liv da jeg følte tilværelsen som den var, holdt på å knekke meg, fysisk og psykisk.

      1. Du har grunn til å være stolt hvis du klarte å ta den beslutningen før du hadde ødelagt helsa helt. Jeg var ikke så lur. Siden min mann gjennom 30 år stort sett har “levd på meg” de siste åra har jeg ikke mulighet til å “leve på han” Men vi drar lasset sammen – og jeg skal ikke tilbake til en hverdag hvor jeg “jobber meg i hjel” SÅ jeg må finne på noe som er mindre fysisk krevende.
        Vi har vel alle mye i livet vi ikke er stolt av, men det var ikke det jeg spurte om.
        Det å klare å stå opp for seg selv er beundringsverdig. Jeg er dårlig sånn

    13. Jeg er stolt av meg selv av mange årsaker.
      Jeg er supersterk mentalt, noe som har gjort at jeg har stått støtt og trygt i kriser, vanskelige perioder, sykdom og ulykke og greid å reise meg fort, og uten å la disse hendelsene definere meg og resten av mitt liv.
      Jeg er stolt av min grunnholdning som er sterkt sosialistisk, felleskap og medmenneskelighet, og det å ikke la egne egoistiske behov gå foran fellesskapets beste.
      Jeg er stolt av å være en del av den enormt viktige frivilligheten i Norge.
      Jeg er superstolt av familien min, alle som en. Den rauseste familien man kan ha, der alle er en flokk som tar vare på hverandre og sine medmennesker.
      Jeg er stolt av å være sykepleier og gjøre en viktig jobb i samfunnet.
      Jeg er stolt av å ha vært med på å bygge opp en suksess av en bedrift, og minst like stolt av at jeg turde å gi meg der og søke nye eventyr.
      Også er jeg stolt av at jeg tør å være meg selv, en bestemt, varm dame som ikke lar materialisme og trender styre meg, men fjoller og diller med alt jeg liker.

      Takk for oppmerksomheten😅, det var et fint spørsmål å få.

      1. Så flott at du likte spørsmålet!
        Så bra å være supersterk mentalt. Det kommer godt med når livet viser vrangsida.
        Stolt sosialist, det liker jeg.
        Frivilligheten gjør en fantastisk viktig jobb. Du har god grunn til å være stolt hvis du yter en innsats der.
        Stolt sykepleier, er det ikke det det heter. ?
        Den klokeste vet når man skal finne nye eventyr.
        Det å være stolt av seg selv er det viktigste. Og det var litt av grunnen til at jeg stillte spørsmålet. Mange trenger å bli flinkere til å være stolte av seg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg