Hverdagsmiddag….

Nei, jeg skal ikke reklamere for middagen vi hadde i går. Det var traust hverdagsmiddag. Stekte ostepanetter, billigvarianten fra Kiwi, og rester av Coscos-salaten fra søndag. Det var jeg som lagde den, og merkelig nok ble ikke ostepanettene brent.  Men det var en hyggelig middag. Datteren var hjemme. Man kommer ikke på bloggtoppen med ferdigstekte ostepanetter fra Kiwi. Ikke tok jeg bilde av de heller, men det var mer fordi det ikke var så mye å ta bilde av.

Men hverdagsmiddagen til Kokkejævel, den bringer han helt på toppen av bloggtopplista.
Bilde av et pitabrød fylt av salat, kjøtt og rørte tyttebær får tennene til å løpe i vann før klokka 7 om morgenen. Og det gjør ikke saken bedre at han skildrer hvordan han har leget dette herremåltidet, jeg mener hverdagsmiddagen.
Ferdigkjøpte pitabrød. Ok det skal jeg kunne klare.  Merker meg at han foretrekker de grove, mener de blir saftigere. Høres logisk ut.
Han fresher de opp med å smøre på litt hvitløksmør før steiking. Han sier ikke noe om det,men jeg vet slikt også kan kjøpes ferdig, selv om det er superenkelt å røre sammen smør og litt hakket hvitløk og lage smøret selv, men det bør kanskje gjøres litt i forkant av smøringa?
Fyller det med fatoastkrem som vist nok bare er et glass fetaost som får en runde i blenderen eller en omgang med stavmikseren. Høres godt ut. Må prøves.
Salat.
Stekt reinkjøtt. Bruk finnbiff his du ikke får tak i noe bedre.
Toppet med rømmedressing og rørte tyttebær. Han bruker alltid litt svart pepper og annet krydder i de rørte tyttebærene.  Det høres godt ut…

I dag skal vi ha stekt ris til middag. Har kjøpt inn og planlagt. Men i morgen…. Dette må prøves.

 

4 kommentarer
    1. Ja, jeg ble nysgjerrig jeg også. Noen gode og dekorative tips der…det med fetaosten må prøves…
      Ble fisk på meg i dag. Selvfisket…

    2. Om Kiwi der har like velfylt fryser som Kiwi her, så selger de både reinsdyrkjøtt, finnbiff, lammeskav , elgskav og alskens rart og dyrt. Så holder du munn til Gubben Grå om oppskriftene på den omtalte Kokkejævelbloggen og serverer hverdagsmaten hans og imponerer den kokkegubben din stort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg