Hvordan gikk debatten?

Jeg overlevde!!  Det er vel det viktigste, kort oppsummert.  Dette er min første debatt som Stortingskandidat. Og det er litt spesielt å sitte på et podie i en relativt full kinosal i Drammen å snakke om Rødt sin politikk.  Jeg tipper at med vår oppslutning så var det maks et par håndfull i salen som liksom vurderte å stemme Rødt. Kanskje har jeg da tatt litt hardt i. Kanskje var det bare en håndfull og knapt det

De andre politikerne sto nærmest I kø for å la seg fotografere sammen med Jan Davidsen som er leder for Pensjonistforbundet og tidligere Forbundsleder av Fagforbundet i 20 år. Så da måtte jo også jeg ha bilde av han og meg. Tredje mann er leder av Drammen Pensjonistforbund tror jeg.

De andre politikerne var ikke så farlige som jeg frykta. Jeg fant ut at de mest erfarne lirte av seg ferdiglærte utgreiinger på utpust og innpust. Jo mer erfaren du var, jo mindre konkret svarte du på spørsmålene du fikk. Jeg ble ikke imponert av de to med flere perioder på Stortinget. Spør du meg er både Kristin Øhrmen Johnsen fra Høyre og Lise Christoffersen fra Arbeiderpartiet modne for en utskifting.

Vel, mer konstruktivt å evaluere egen innsats enn å kritisere andre.

Jeg kunne vært bedre forberedt. Vi fikk to minutter til å presentere oss selv og eldrepolitikken til partiet vårt. Her burde jeg hatt et bedre manus. Stikkord og ikke ferdig manus gjorde at jeg ble litt stotrende ogusikker i og med at jeg var såpass nervøs. Å sitte på et podie foran over 100 ukjente personer er godt utenfor komfortsonen min. Noe jeg helt klart må øve på.

Det gikk bedre når jeg ble litt varm i trøya. Å snakke om pensjonister rett til forhandlinger og gratis tannhelse går liksom greit.  Helsepolitikk er og et tema jeg er rimelig trygg på. Også utfordringene enkelte eldre har i den digitale verden og hvordan vi kan løse den utfordringen svarte jeg greit på.

Stort sett er jeg sånn midt på treet fornøyd med egen innsats. Jeg vet hvor jeg har forbedringspotensiale. Jeg har to debatter igjen.  En på mandag og en på onsdag til uka. Da skal jeg briljere, da skal jeg være bedre enn jeg var i dag. Jeg gleder meg.

 

8 kommentarer

Siste innlegg