I morgen…

I morgen begynner et nytt kapittel i livet mitt. I morgen begynner jeg I ny jobb. Det er godt over 30 år siden jeg kunne si det sist.

Da jeg dro fra treningsleiren for halvannen uke siden måtte jeg svare ut en mengde spørsmål. Ett av dem var hvor raskt jeg trodde jeg kom til å komme i arbeid igjen. Jeg svarte fra 3 -6 måneder, og tenkte det kanskje var mer optimistisk enn realistisk. At det skulle ta under en uke før jeg fikk ny jobb, og 12 dager før jeg faktisk var i jobb igjen hadde jeg ikke drømt om i mine villeste fantasier.

Jeg har hatt flaks.  En del heldige omstendigheter spillte på lag med meg. Det er greit. Noen ganger skal man ha flaksen på sin side.

Da jeg så stillingen på siden til NAV søkte jeg mest fordi jeg tenkte at her var det mulighet for å få jobb. Jeg så kanskje ikke på det som drømmejobben. Mer som en  jobb litt rutineprega og kjedelig.

Under jobbintervjuet på tirsdag gikk det litt mer opp for meg hva jobben egentlig innebar. Kanskje ikke fult og helt, men hvordan dette ville være en jobb som var lite forutsigbar. Hvor man ikke alltid kunne vite hva dagen ville bringe når arbeidsdagen startet og hvor ting kunne endres raskt. Kort sagt en jobb midt i blinken for meg.

Jeg er lett å engasjere. Går fort helt og fult inn for ting.  Siden tirsdag har jeg lest det meste av det jeg har kommet over om pandemien og ikke minst den nye mutasjonen Omikon. Det er jo det arbeidsdagen min kommer til å dreie seg om.

Jeg gleder meg til i morgen. Gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer. Dette blir bra!

16 kommentarer

Siste innlegg