Is og julepynt

Mesteparten av kakeboksene er tømt, men fremdeles er det jul i Drømmehuset. Her stresses det ikke med slikt før 20. dag jul. Altså til fredag.  Men vi begynner så smått og rydde vekk nå. Nissene på trammen er tatt inn og får tørke opp på badegulvet noen dager. Jeg har som mål å bli ferdig med å få vekk siste tegn på jul senest i løpet av helgen. Jeg skal ha et lite Rødt-møte her i Drømmehuset på mandag og da er det vel best at juletre og nisser er rydda vekk.

Jeg ser på yr.no at det skal bli relativt fint vær i dag. Tror til og med at jeg kan få se sola.  Jeg kjenner det vil bli godt, og har lyst til å komme meg ut på en tur med Charlie Chihuahua som ikke er den vante runden her oppe i nærområdet. Tror både jeg og Charlie er litt lei å traske den samme runden.
Samtidig er det glatt, veldig glatt og regnet som kom i går har sikkert frosset som en hinne oppå underlaget nå. Det har plutselig blitt kuldegrader igjen. Det gjør at jeg må velge turområde med omhu. Jeg har jo lyst til å komme hjem uten å ha brukket verken ben eller armer.
Åh!!! Jeg skulle ønske isen holdt seg inne i ishallen og på diverse skøytebaner.
Det er nesten så jeg bare tar alle pengene på bloggkontoen og investerer i en leilighet et sted med sol og varme. Ser at en av toppbloggerne har reservert en leilighet hun vurderer å investere i. Hvis jeg ikke husker feil investerte hun i et par leiligheter i fjor og.
Så hva tror dere jeg får for sånn rundt 1.000 kroner?

Tror været og ikke minst isen er medvirkende grunn til at jeg er sliten og sur for tiden. Jeg føler meg rett og slett innestengt. Det er ikke gøy når du føler at det er risikosport bare å lufte hunden eller gå ut med søpla.

I dag må energinivået holde til det lir mot kveld, det er jeg som skal lage middag. Skal nok litt til å toppe Pinnekjøttraguen Gamle Gubben Grå lagde i går, men bare jeg finner det riktige tilbehøret å ha til de “knuste parmesanpotetene” jeg har tenkt å lage, så blir det nok bra. Oppskriftene både på raguen og potetene er fra VG helg på nyttårsaften.

Sånn kunne jeg ha sittet og pludret om vær, kaker og mat som ei annen husmor halve formiddagen, men det gir ikke grobunn for så mye tankevirksomhet verken hos meg som blogger eller deg som leser. I tillegg er det langt viktigere ting enn vær og føreforhold jeg plutselig fikk lyst til å kommentere så nå avslutter jeg småpludringen her og kommer tilbake med et innlegg det smeller litt mer av i løpet av dagen.

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. En drøm om leilighet der det ikke er is og snø om vinteren koster ingenting, så du kan bruke 1000-lappen din på noe annet 🙂

      Hilsen en som har måtte gå ut verandadøra pga. fokkskavel som sperret ytterdør to ganger denne uke (med påfølgende snemåking i timesvis)

      1. He-he. Ja dette søring-sytet på grunn av noen cm. nysnø må føles litt latterlig for dere.
        Men så fremt snøen kommer ferdig måka vil jeg nok heller ha snø enn all denne isen og holken vi har nå.

    2. Faktisk hyggelig å lese om din hverdag:) Jeg kjenner meg igjen av mye du skriver:) Ha en fin dag:)
      Jeg kunne tenkt meg å investere en leilighet på et varmere strøk jeg også. Jeg mangler bare pengene:)

    3. Kjenner meg igjen, men her skal man rydde et treningsrom. Siden det er kaldt og glatt kan jeg ta tredemølla i bruk og alt det andre. Har en gubbe som snakker om leilighet enten på Kreta eller Gran Canaria. Men det har vi ikke penger til så det får bli drømmen.

      1. Har tekt på tredemølle. Men jeg vet innerst inne at den ikke ville bli mye brukt. Det er ikke trimmen, men det å gå rundt på ulike steder som lokker meg ut. Å gå og gå på akkurat samme sted inne i eget hus gir meg ikke det jeg søker.

    4. piggsko ,det er kun det som duger på glatta ,selv kan jeg ta på joggesko om jeg vil i dag for her har vi fått tørre bare veier og snøen har krøpet oppom tregrensa på fjellet :=) ja isen kunne fint k´holdt seg inni ishallen hi hi ,middag i dag blir sprøbakt torsk ,det har jeg oog mannen blitt enige om ,så blir det nok gode grønnsaker til .
      Ha en fin dag da

    5. Våger meg frampå å kommentere her på bloggen din, med de følger det kan få. Den selvoppnevnte bloggkongen har, om ikke direkte advart sine bloggvenner, i alle fall sakt klart i fra at han blir såret, vonbråten og lei seg om de gjør så.

      Savner din skarpe penn som samfunnsdebattant, det kler deg. Kommer vel når isen har smeltet.
      Ellers å tillater jeg meg å anbefale bloggeren og filosofen Apecalypsos siste innlegg i dag.
      P.S ser at du har lest den 😉

    6. For en høvding får du tarp 🙂 To faktisk; både tak og golv, eventuelt…. Jeg kjører brodder type kjetting, høres ut som en middels traktor når jeg kommer skramlende. Men effektivt på blåisen, det er det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg