Iskrem-tider!!!

I dag er det 1. juni. Første dag i første sommermåned. Ja, vi heldige sjeler på mine kanter ar hatt sommertemperaturer en måned allerede. Men nå er det juni og sommer på ordentlig.
Hva er vel mer sommer enn iskrem?

Katrine Stenhjem har en oppskrift på lavkarbo snickers-is på pinne. Det er bakgrunnen for at jeg i dag sitter her og reflekterer over iskrem.

Nå er muligens den iskremen på bildet muligens ikke lavkarbo, men så er den fortæret for over tre år siden. Kirkens Bymisjon har ikke slik boblevaffel-is lenger, dessverre.  Is på torget og en kaffekopp er nå fremdeles godt, med eller uten karbohydrater.

Det blir nok ikke noe is på torget på meg i dag. Gamle Gubben Grå stikker av med bilen og jeg blir igjen med husarbeidet. Så lørdagstradisjonen med kaffe-latte i byen blir det ikke noe av i dag.

Litt synd i grunn. Det er Pride og Pride paraden her i byen går i dag. Liker når det er liv og røre i byen, og hadde gjerne kastet meg med i paraden.

Is kan det hende det blir. Jeg må ut og handle et par ting før Gamle Gubben Grå stikker av med bilen, så da kan jeg unne meg en is på pinne om jeg ikke tar meg tid til å drikke kaffe-latte.

6 kommentarer
    1. Godt å ha Drømmehuset for seg selv, og is er godt. Laget selv is etter en enkel oppskrift og hadde Daim sjokolade i og over. Knallgodt var det. Fant nemlig fløte på tilbud og da måtte jeg bare prøve.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg